سید مهدی شریفی؛ سمیه لبافی؛ بهاره رادمنش؛ رحمان میاح
چکیده
گسترش روزافزون فناوریهای ارتباطی و شبکۀ جهانی اینترنت، عصری جدید در تاریخ اطلاعرسانی ارتباطات جمعی رقم زده است. این تغییرات فناورانه نهتنها زیرساختهای ارتباطی، بلکه سازمانهای رسانهای را نیز دچار تغییر و تحول کرده است. این تغییرات نیازمند الگوی مدیریتی نوینی در حوزۀ اطلاعرسانی است. دراین پژوهش، از رویکرد کیفی و روش تحلیل ...
بیشتر
گسترش روزافزون فناوریهای ارتباطی و شبکۀ جهانی اینترنت، عصری جدید در تاریخ اطلاعرسانی ارتباطات جمعی رقم زده است. این تغییرات فناورانه نهتنها زیرساختهای ارتباطی، بلکه سازمانهای رسانهای را نیز دچار تغییر و تحول کرده است. این تغییرات نیازمند الگوی مدیریتی نوینی در حوزۀ اطلاعرسانی است. دراین پژوهش، از رویکرد کیفی و روش تحلیل تم بهره گرفته شده است و مؤلفههای الگوی مدیریت بخش خبر رسانۀ ملی در فضای مجازی با بهرهگیری از رویکرد ارتباطات آیینی و طی مصاحبههای عمیق با چهارد هنفر از خبرگان حوزۀ رسانه استخراج شده است. بنا بر نتایج این پژوهش، مهمترین مؤلفهها عبارتاند از: کمکردن محدودیتهای سیاسی و فرهنگی در تعامل با ذینفعان، تعامل با سازمانهای سیاستگذار در حوزۀ فضای مجازی، ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعۀ ارتباطات آیینی در بخش خبر رسانۀ ملی و توسعۀ کاربرد محتوای کاربرساخته با رویکرد آیینی در بخشهای خبری.