1. تدوین تشبیهی و برخی از نمونه‌‌های مؤثّر آن در سینمای ایران

مریم بهفر؛ مه دخت پورخالقی چترودی؛ احمد ضابطی جهرمی

دوره 4، شماره 14 ، دی 1400، ، صفحه 197-167

http://dx.doi.org/10.22085/jiscm.2022.318497.1312

چکیده
   درک مفاهیم ضمنی و کشف ظرایف تدوین فیلم که کمتر به آن پرداخته شده است، هدف اصلی این پژوهش است. از این رو با انتقال یکی از پرکاربردترین عناصر بلاغی (تشبیه) به مطالعات سینمایی به روشن‌‌سازی چگونگی عمل‌‌کرد تدوین تشبیهی در فیلم‌‌های سینمای ایران پرداخته‌‌ایم. این پژوهش کاربردی با روش توصیفی - تحلیلی و با بهره‌‌گیری از منابع کتابخانه‌‌ای ...  بیشتر

2. تولید فیلم مستند آموزشی با ساختار تعاملی

احمد ضابطی جهرمی؛ محمد راهبریان یزدی

دوره 2، شماره 6 ، اسفند 1398، ، صفحه 31-50

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.210998.1083

چکیده
  هدف این پژوهش که با مشاهده تعدادی از آثار مستند  - به‌منظور تحلیل ساختار و محتوای آن‌ها - در ترکیب با روش پژوهش کتابخانه‌ای انجام‌شده، تعیین الگویی کاربردی برای تولید فیلم مستند آموزشی تعاملی بر مبنای نظریه دیوید آزوبل(1918-2008) ( نظریه‌پرداز آمریکایی حوزه روان‌شناسی آموزش) است.گروهی از فیلم‌های آموزشی مورد استفاده در نظام آموزش‌وپرورش ...  بیشتر