علی اسدی؛ خلیل میرزایی؛ علیرضا محسنی تبریزی
چکیده
احساس امنیت، یکی از مولفههای کیفیت زندگی است که نبود آن، به بروز آسیبهای اجتماعی منجر میشود. از آنجا که رسانهها، بهویژه تلویزیون، نقشی مهم در ایجاد احساس امنیت دارند، این پژوهش، درصدد واکاوی تأثیر برنامههای سیمای ایلام بر احساس امنیت اجتماعی مخاطبان جوان است. این پژوهش، به روش کیفی، انجام گرفته و جامعة آماری آن را کارشناسان ...
بیشتر
احساس امنیت، یکی از مولفههای کیفیت زندگی است که نبود آن، به بروز آسیبهای اجتماعی منجر میشود. از آنجا که رسانهها، بهویژه تلویزیون، نقشی مهم در ایجاد احساس امنیت دارند، این پژوهش، درصدد واکاوی تأثیر برنامههای سیمای ایلام بر احساس امنیت اجتماعی مخاطبان جوان است. این پژوهش، به روش کیفی، انجام گرفته و جامعة آماری آن را کارشناسان حوزههای رسانه و مسائل اجتماعی شهر ایلام تشکیل میدهند. از این میان، 30 نفر به روش نمونهگیری هدفمندِ اطلاعاتمحور، انتخاب شدند. پس از جمعآوری دادهها، با استفاده از روش تحلیل مضمون و بهرهگیری از نرمافزار MAXQDA، مدل مفهومی تحقیق توسط نرمافزار Smart PLS استخراج شد. یافته های تحقیق نشان می دهد در مضامین استخراج شده، مضمون فراگیر، «افزایش احساس امنیت اجتماعی جوانان» است. در نتیجه گیری، راهکارهای مناسب بهمنظور افزایش نقش برنامهها در احساس امنیت اجتماعی جوانان در مقاله بیانشده است، که در این میان نقش برنامههای نمایشی، طنز و سرگرمی و آموزشی بیشتر است.