1. تحلیل محتوای کیفی بازنمایی مفهوم فقر و امر خیریه در تبلیغات تلویزیونی صداوسیما: مطالعه موردی تبلیغات کمیته امداد امام خمینی(ره)

علی مومنی؛ مهری بهار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 دی 1400

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.140153

چکیده
  هدف این پژوهش، مطالعه تبلیغات تلویزیونی «کمیته امداد امام خمینی(ره)» بوده‌است. سوال اصلی پژوهش، چگونگی بازنمایی مفهوم فقر در تبلیغات و چگونگی استفاده از فنون تبلیغی برای مشارکت در فعالیت خیریه، در نمونه‌های مورد مطالعه، بوده‌است. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدف‌مند و با راهبرد شدت، 4 نمونه از تبلیغات، برای مطالعه، انتخاب ...  بیشتر

2. تلویزیون و ارتباطات سلامت: بازنمایی ایدز در سریال‌های پزشکی

سیروان عبدی؛ هادی خانیکی؛ اکبر نصراللهی؛ بیتا شاه منصوری

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401

http://dx.doi.org/10.22085/jiscm.2022.304681.1264

چکیده
  ایدز یکی از مسائل مهم حوزه سلامت است که تا کنون تلاش‌های انسانی برای یافتن درمان قطعی موثر برای آن به نتیجه نرسیده است. این بیماری هر ساله در سراسر جهان افراد زیادی را مبتلاء می‌کند که همین امر لزوم توجه به این بیماری و نوع بازنمای آن در رسانه‌های جمعی را توجیه می‌کند. تحقیقات حاکی از آن است که بازنمایی بیماری بر نگرش درباره آن، مبتلایان ...  بیشتر

3. نشانه‌شناسی جنسیت در فیلم سینمایی «بانو»

سیمین زمانی؛ نرگس نیکخواه قمصری؛ حسین بصیریان جهرمی

دوره 1، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 89-106

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2018.81874

چکیده
  پژوهش حاضر به مطالعه نشانه‌شناسانه جنسیت در یکی از آثار مهم سینمایی داریوش مهرجویی پرداخته است. از آنجاکه یکی از مباحث مهم در متون رسانه­ای و آثار سینمایی، ترکیب جنسیت و مباحث پیرامون زنان از سوی سینماگران مؤلف است، مطالعه جنسیت در سینما به­منزله پدیده­ای اجتماعی-فرهنگی می­تواند راهگشای پژوهشگران علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی ...  بیشتر