منیرالسادات میراحمدی؛ یزدان شیرمحمدی؛ سید مهدی جلالی
چکیده
هدف این پژوهش، طراحی مدل تبلیغات ویروسی رسانهای اپلیکیشنهای تلفن همراه دارای پلتفرم واقعیت افزوده در عصر کرونا به شیوۀ پژوهشی کیفی و کمی است. جامعۀ آماری در بخش کیفی پژوهش را 30 نفر از خبرگان دانشگاهی در حوزۀ بازاریابی و تبلیغات رسانهای تشکیل میدهند که به شیوۀ غیر تصادفی و روش گلوله برفی انتخاب شدند. در بخش کمی نیز جامعۀ آماری ...
بیشتر
هدف این پژوهش، طراحی مدل تبلیغات ویروسی رسانهای اپلیکیشنهای تلفن همراه دارای پلتفرم واقعیت افزوده در عصر کرونا به شیوۀ پژوهشی کیفی و کمی است. جامعۀ آماری در بخش کیفی پژوهش را 30 نفر از خبرگان دانشگاهی در حوزۀ بازاریابی و تبلیغات رسانهای تشکیل میدهند که به شیوۀ غیر تصادفی و روش گلوله برفی انتخاب شدند. در بخش کمی نیز جامعۀ آماری شامل کاربران فعال تلفن همراه است که از اپلیکیشن زاپار استفاده میکنند و به روش نمونهگیری در دسترس برآورد شدند. در بخش کیفی، اطلاعات در قالب مدل مفهومی دادهبنیاد تدوین و سپس در بخش کمی با استفاده از جدول کرجسی و مورگان ۱۶۹ شرکت به عنوان نمونۀ آماری برآورد شده است. طبق نتایج پژوهش، شرایط على اثرگذار شامل این موارد است: تعامل اپلیکیشنهای واقعیت افزوده با مشتریان، تبلیغات ویروسی اپلیکیشنهای رسانهای تلفن همراه، جذب مشتریان از طریق تبلیغات ویروسی رسانهای در اپلیکیشنهای تلفن همراه، اثرگذاری تبلیغات ویروسی رسانهای اپلیکیشنها در عصر کرونا. شرایط مداخلهگر نیز شامل این موارد هستند: طولانی بودن تبلیغات ویروسی رسانهای در اپلیکیشنهای واقعیت افزوده، عدم جایگذاری مناسب تبلیغ شفاهی در اپلیکیشنهای واقعیت افزوده و استفاده از موضوعات نامرتبط با موضوع تبلیغ در اپلیکیشن. راهبردهای ارائهشده شامل اجرای زمانبندی دقیق تبلیغات ویروسی رسانهای در اپلیکیشنهای واقعیت افزوده، استفاده از افراد تأثیرگذار در اثرگذاری تبلیغات ویروسی رسانهای اپلیکیشنهای واقعیت افزوده، قالببندی درست در تبلیغات ویروسی رسانهای اپلیکیشنهای واقعیت افزوده است. به عنوان پیامدهای طرح موردی، میتوان به جذب مخاطب، برند شدن اپلیکیشن، ایجاد حس رضایت برای مخاطبان و تجربۀ خوشایند از استفاده از اپلیکیشن مشخص اشاره کرد.
پریا هدایت پور؛ جاسم منوچهری؛ بهزاد سهیلی
چکیده
امروزه رویکرد بازاریابی سنتی دیگر نمیتواند نیازهای عصر اینترنت را- بهویژه در حوزۀ ورزش- برآورده کند. از طرفی، سازمانها و شرکتها، کسب و کار خود را با فعالیتهای بازاریابی پیش میبرند و اینترنت و شبکههای اجتماعی از مهمترین ابزارهایی هستند که بازاریابان برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده میکنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ...
بیشتر
امروزه رویکرد بازاریابی سنتی دیگر نمیتواند نیازهای عصر اینترنت را- بهویژه در حوزۀ ورزش- برآورده کند. از طرفی، سازمانها و شرکتها، کسب و کار خود را با فعالیتهای بازاریابی پیش میبرند و اینترنت و شبکههای اجتماعی از مهمترین ابزارهایی هستند که بازاریابان برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده میکنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر اقدامات بازاریابی در فیسبوک- بهعنوان یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار- بر جلب رضایت مشتریان محصولات ورزشی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها، توصیفی است و به روش پیمایشی انجام شده است. 81 نفر از افراد جامعۀ آماری موردنظر، پرسشنامۀ محققساخته را داوطلبانه تکمیل کردند. همچنین از تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری برای ارزیابی و آزمون فرضیات استفاده شده است. یافتههای آزمون نشان میدهد شبکۀ اجتماعی فیسبوک، تأثیر معنیداری بر بازاریابی محصولات ورزشی نداشته است.