ارائه چارچوب ارزیابی کیفیت محتوای کاربرساخته در رسانه های اجتماعی

مونا جامی پور؛ سید محمد باقر جعفری؛ محمود رشیدی راد؛ غزاله طاهری

دوره 5، شماره 17 ، مهر 1401

https://doi.org/10.22034/jiscm.2022.327820.1347

چکیده
  هدف: با افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تأثیر محتوای کاربرساخته بر روی تصمیم‌گیری مشتریان افزایش یافته است. اما تاکنون پژوهش جامعی که بتواند به ارزیابی کیفیت محتوای کاربرساخته در رسانه‌های اجتماعی بپردازد صورت نگرفته است. از این رو، هدف پژوهش ارائه چارچوب ارزیابی کیفیت محتوای کاربرساخته در رسانه‌های اجتماعی می‌باشد.روش‌: ...  بیشتر

طراحی استراتژی‌های اثربخش برای حضور روابط عمومی نظام بانکی در رسانه‌های اجتماعی

ناهید مونسان؛ طاهر روشندل اربطانی؛ سید وحید عقیلی

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 118-93

https://doi.org/10.22085/jiscm.2022.315281.1297

چکیده
  شناخت محیط سازمان‌ها و تعیین استراتژی‌های مناسب برای بقا و رشد، یکی از فعالیت‌های سازمان‌های دولتی و شرکت‌هاست. هدف اصلی این پژوهش، تعیین استراتژی‌های مناسب برای توسعۀ فعالیت‌های روابط عمومی نظام بانکی در حوزۀ رسانه‌های اجتماعی است. همچنین در این پژوهش، از تکنیک دلفی برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها استفاده شده است؛ در این زمینه، ...  بیشتر

استفادۀ کاربران از رسانه‌های اجتماعی و رابطۀ آن با سواد رسانه‌ای (در حوزۀ سلامت شهر تهران)

آزاده سالمی؛ هادی خانیکی؛ حبیب صبوری خسروشاهی؛ شهناز هاشمی

دوره 4، شماره 12 ، تیر 1400، ، صفحه 5-36

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.296970.1243

چکیده
  استفادۀ آگاهانه از رسانه‌های اجتماعی و در امان ماندن از آسیب چالش‌هایی نظیر اخبار جعلی، نیازمندِ داشتنِ سواد رسانه‌ای است. پرسش محوری این پژوهش، عبارت است از اینکه: سواد رسانه‌ای کاربران در زمینۀ سلامت، تا چه حد با میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی و نحوۀ استفاده از آن، در ارتباط است؟ روش تحقیق، پیمایش و ابزار سنجش، پرسش‌نامۀ ...  بیشتر