1. توئیپلماسی تطبیقی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا؛ مطالعه موردی شهادت سردار قاسم سلیمانی

رضا جهانبازی؛ امیررضا تمدن؛ محمدرضا برزویی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 اسفند 1400

http://dx.doi.org/10.22085/jiscm.2022.312333.1282

چکیده
  فضای‌مجازی، امروزه فراتر از یک فناوری محض است. شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی، آهسته ولی پیوسته در حال ورود به تمامی عرصه‌های حیات انسان بوده و بر حوزه‌های مختلفی از جمله سیاست و فرهنگ نیز اثرگذارند. شبکه اجتماعی «توییتر» به‌دلیل برخی ویژگی‌های منحصر به فردش، در فضای‌مجازی توانسته مخاطبان زیادی در میان سیاستمداران پیدا ...  بیشتر

2. شبکه‌های اجتماعی در خدمت نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی(مطالعه موردی توییتر)

علی اصغر سعدآبادی؛ فراز مهر آیین؛ زهره رحیمی راد

دوره 4، شماره 12 ، تیر 1400، ، صفحه 37-66

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.298546.1249

چکیده
  امروزه، کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، عقاید و نظرات خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارند. حجم انبوه داده‌های خام تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به مخزنی سرشار از ایده‌ها، افکار و دغدغه‌های تعداد بی‌شماری از کاربران تبدیل کرده که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان داشته ‌باشند. فلذا ...  بیشتر

3. تبیین تاثیر پذیری پیام‌های شبکۀ اجتماعی توییتر از محتوای تبلیغات بازرگانی

محمد مرتضی زاده؛ سید رحمت اله متولی امامی

دوره 3، ویژه نامه ، اسفند 1399، ، صفحه 114-93

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.256311.1166

چکیده
  با توجه به اثر تبلیغات بازرگانی بر میزان فروش محصولات شرکت‌های تجاری، تنظیم هدفمند و حرفه‌ای این تبلیغات به دغدغۀ کارشناسان تبلیغاتی شرکت‌ها تبدیل شده‌ است. شعارها، استعاره‌ها و قالب‌های ادبی- هنری مورداستفاده در تبلیغات، شکلی کاملاً حرفه‌ای به خود گرفته و میزان تاثیر گذاری آنها بر مخاطبان در محاورات و گفت‌و‌گوهای روزمره، ...  بیشتر