توئیپلماسی تطبیقی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحدۀ آمریکا؛ (مطالعۀ موردی: شهادت سردار قاسم سلیمانی)

محمدرضا برزویی؛ رضا جهانبازی؛ امیررضا تمدن

دوره 5، شماره 16 ، تیر 1401، ، صفحه 42-5

https://doi.org/10.22085/jiscm.2022.312333.1282

چکیده
  شبکۀ اجتماعی «توییتر» به‌دلیل داشتن برخی ویژگی‌های منحصر به فرد، توانسته مخاطبان زیادی را در میان سیاستمداران پیدا کند؛ به‌گونه‌ای که اصطلاح جدیدی با عنوان «توئیپلماسی» یا «توییتر- دیپلماسی» وضع شده است؛ سیاستمداران از طریق توییتر، با مخاطبان گسترده‌ای در کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرده و از این طریق، مرزهای ...  بیشتر

شبکه‌های اجتماعی در خدمت نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی(مطالعه موردی توییتر)

علی اصغر سعدآبادی؛ فراز مهر آیین؛ زهره رحیمی راد

دوره 4، شماره 12 ، تیر 1400، ، صفحه 37-66

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.298546.1249

چکیده
  امروزه، کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، عقاید و نظرات خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارند. حجم انبوه داده‌های خام تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به مخزنی سرشار از ایده‌ها، افکار و دغدغه‌های تعداد بی‌شماری از کاربران تبدیل کرده که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان داشته ‌باشند. فلذا ...  بیشتر

تبیین تاثیر پذیری پیام‌های شبکۀ اجتماعی توییتر از محتوای تبلیغات بازرگانی

محمد مرتضی زاده؛ سید رحمت اله متولی امامی

دوره 3، ویژه نامه ، اسفند 1399، ، صفحه 114-93

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.256311.1166

چکیده
  با توجه به اثر تبلیغات بازرگانی بر میزان فروش محصولات شرکت‌های تجاری، تنظیم هدفمند و حرفه‌ای این تبلیغات به دغدغۀ کارشناسان تبلیغاتی شرکت‌ها تبدیل شده‌ است. شعارها، استعاره‌ها و قالب‌های ادبی- هنری مورداستفاده در تبلیغات، شکلی کاملاً حرفه‌ای به خود گرفته و میزان تاثیر گذاری آنها بر مخاطبان در محاورات و گفت‌و‌گوهای روزمره، ...  بیشتر