1. ارتباط بین خودپنداره و سبک های مصرف از طریق نقش واسطه ای تبلیغات اثر بخش در صنعت مد وپوشاک زنان

شهرزاد پور قاسمی؛ رضا ابراهیم زاده دستجردی؛ فیروزه پور قاسمی؛ عباس قائدامینی هارونی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 آبان 1400

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.285449.1216

چکیده
  تحقیق حاضرباهدف بررسی ارتباط بین مفهوم از خود و سبک های مصرف از طریق اثر تعدیل گر تبلیغات اثر بخش در صنعت مد وپوشاک زنان،دربین جمعیت زنان شهراصفهان انجام گردید.روش تحقیق ازنوع توصیفی همبستگی وازحیث هدف کاربردی است .جامعه آماری شامل کلیه جمعیت زنان شهراصفهان که تعداد آن ها نامحدود می باشد که ازاین تعداد با استفاده از فرمول نمونه گیری ...  بیشتر

2. تحلیل محتوای کیفی بازنمایی مفهوم فقر و امر خیریه در تبلیغات تلویزیونی صداوسیما: مطالعه موردی تبلیغات کمیته امداد امام خمینی(ره)

علی مومنی؛ مهری بهار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 دی 1400

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.140153

چکیده
  هدف این پژوهش، مطالعه تبلیغات تلویزیونی «کمیته امداد امام خمینی(ره)» بوده‌است. سوال اصلی پژوهش، چگونگی بازنمایی مفهوم فقر در تبلیغات و چگونگی استفاده از فنون تبلیغی برای مشارکت در فعالیت خیریه، در نمونه‌های مورد مطالعه، بوده‌است. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدف‌مند و با راهبرد شدت، 4 نمونه از تبلیغات، برای مطالعه، انتخاب ...  بیشتر

3. طراحی مدل تبلیغات ویروسی رسانه‌ای با تأکید بر پلتفرم واقعیت افزوده در عصر کرونا

یزدان شیرمحمدی؛ منیره میراحمدی؛ سید مهدی جلالی

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401

http://dx.doi.org/10.22085/jiscm.2022.309026.1272

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی مدل تبلیغات ویروسی رسانه‌ای اپلیکیشن‌های تلفن همراه دارای پلتفرم واقعیت افزوده در عصر کرونا با بهره‌گیری از شیوه‌ی پژوهشی کیفی و کمی است. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش، 30 نفر از خبرگان دانشگاهی در حوزه بازاریابی و تبلیغات رسانه‌ای تشکیل می‌دهند که به شیوه غیر تصادفی و روش گلوله برفی انتخاب و در بخش کمی شامل ...  بیشتر

4. تاثیر جاذبه نوستالژیک موجود در تبلیغات و نوع رسانه تبلیغاتی مورد استفاده، بر نگرش و رفتار خرید مصرف کنندگان مورد مطالعه : تبلیغات شرکت مینو

شیما عظیما؛ پژمان جعفری؛ علی مطیع نصرآبادی؛ نگار سماک نژاد

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401

http://dx.doi.org/10.22085/jiscm.2022.302273.1265

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارزیابی تاثیر محتوای دیداری-شنیداری تبلیغات حاوی جاذبه نوستالژیک شخصی و تاریخی بر نگرش و رفتارخرید مصرف کنندگان انجام گرفته است. به منظور تحقق هدف پژوهش، فرضیات بر پایه گردآوری داده ها بر اساس توزیع و گردآوری پرسشنامه در میان 300 نفر آزمودنی از متولدین دهه شصت هجری شمسی که بر اساس یک طرح عاملی 3(جاذبه تبلیغاتی: تبلیغات ...  بیشتر

5. بازنمایی مفهوم زن در تبلیغات؛ رویکردی اجتماعی، معنا- نشانه‌شناختی

سعیده اویسی؛ آزیتا افراشی؛ یحیی مدرسی تهرانی

دوره 3، ویژه نامه ، اسفند 1399، ، صفحه 92-61

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.253677.1152

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، بازنمایی مفهوم زن در تبلیغات و تأثیر متغیر جنسیت در دریافت کلیشه‌ها و استعاره‌های مرتبط با مفهوم «زن» است. این پژوهش در چارچوب زبان‌شناسی اجتماعی و معنا- نشانه‌شناسی انجام شده و بر تحلیل کمی و کیفی داده‌ها مبتنی است. در روش پیمایشی، 275 پرسشنامه توسط زنان و مردان پاسخ داده شد و بررسی آزمون‌های آماری (تی تک ...  بیشتر