1. تبیین فرهنگ هواداری مجازی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام: دلایل و زمینه ها (مورد مطالعه: هواداران سلبریتی ها)

حسن اسدزاده شهیر؛ طاهر روشندل اربطانی؛ اسماعیل سعدی پور؛ اکبر نصراللهی

دوره 4، شماره 13 ، مهر 1400، ، صفحه 38-5

http://dx.doi.org/10.22085/jiscm.2021.139027

چکیده
  گسـترش شـبکه ­های اجتماعـی مجـازی همچـون اینسـتاگرام در ایـران، بـه سـبب ایجـاد محیـط و فضـای رسـانه ای غیررســمی و افزایــش قــدرت کاربــران در به اشــتراک گذاری عکــس، ویدئــو، ایده هــا، عواطــف و احساســات، فرصـت بی­ نظیـری را بـرای رشـد فرهنـگ سـلبریتی و هـواداری از آنهـا ایجـاد کـرده اسـت. بنابرایـن، هـدف ایـن پژوهــش، ...  بیشتر

2. بصری‌شدن زندگی روزمرۀ زنان؛ گفتمان غالب زنان اینفلئونسر در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام

اعظم راود راد؛ منصوره حجاری؛ زهرا مجدی زاده

دوره 4، شماره 12 ، تیر 1400، ، صفحه 183-214

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.296803.1242

چکیده
  رسانه‌های اجتماعی، فرصتی را در اختیار گروه‌های مختلف مردم قرار داده که بتوانند تجربۀ زندگی روزمرۀ خود را بصری کنند. این بصری‌سازی زندگی روزمره توسط زنان اینفلئونسر در شبکۀ اجتماعی تصویرمحور اینستاگرام انجام می‌شود، در این مقاله، گفتمان غالب بازتولیدشده توسط این کاربران، موردمطالعه قرار گرفته است. با به‌کارگیری چارچوب مفهومی ...  بیشتر

3. گونه‌شناسی پیام‌های پربینندۀ اینستاگرام با موضوع کرونا

حسن جعفریانی

دوره 3، شماره 8 ، شهریور 1399، ، صفحه 155-177

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.244477.1130

چکیده
  از آغاز شیوع کرونا، فضای مجازی و به‌ویژه اینستاگرام، بستر تولید و انتقال اطلاعات بسیاری شده است. مطالعۀ ماهیت این پیام‌های پربیننده، به این دلیل اهمیت دارد که نشان‌دهندۀ رفتار جامعه در شرایط بحران است. تحقیق حاضر درصدد است به این سؤالات پاسخ دهد؛ پیام‌های پربیننده با موضوع کرونا چه ماهیتی دارند و کدام احساسات باعث پربیننده شدن ...  بیشتر