1. مولفه‌های هویت برند صداوسیما.

امید جهانشاهی؛ آزاده سالمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1400

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.295186.1233

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی مولفه‌های هویت برند صداوسیما و ارائه پیشنهادهایی برای مدیریت هویت برند سازمان است. «هویت برند»، مجموعه صفات و وی‍ژگی‌هایی است که سازمان مایل است بر مبنای آن شناخته شود و به مشتریان (در اینجا مخاطبان) وعده می‌دهد که آنها را خلق و حفظ کند. برای شناسایی این مولفه‌ها ضمن مطالعه اهداف، ماموریتها، چشم‌انداز ...  بیشتر

2. نشانه شناسی سریال سرگذشت ندیمه براساس نظریه جان فیسک

زهرا قربانی رضوان؛ فاطمه قربانی رضوان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 شهریور 1400

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.297121.1244

چکیده
  این مقاله به تحلیل و بررسی سریال سرگذشت ندیمه بروس میلر می پردازد. هدف پژوهش، کاوشی در نشانه شناسی و چگونگی کاربرد آن بر پایه تحلیل این سریال است. روش نشانه شناسی این نوشتار، براساس نظریه جان فیسک و در سه سطح توصیفی (رمزگان اجتماعی)، بازنمایی (رمزگان فنی) و ایدئولوژیک (رمزگان ایدئولوژیک) است. برای نیل به هدف، نخست به تعریف اجمالی از نشانه ...  بیشتر