افدرهاید، پاتریشیا (1389). درآمدی کوتاه بر فیلم مستند. (مترجم: کیهان بهمنی). تهران: انتشارات افراز.
حسنقلیپور، حکیمه؛ و قلیپور، آرین؛ محمدی قاضیمحله، مهدی، روشندل اربطانی، طاهر (1389). الزامات، ضرورتها و مکانیزمهای تجاریسازی دانش در دانشکدههای مدیریت. فصلنامة مدیریت بازرگانی. دورة 2 شمارة 4. 60-41.
ضابطی جهرمی، احمد (1394) شکلشناسی و گونهشناسی فیلم مستند. تهران: رونق: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
ضابطی جهرمی، احمد (1385). گونهشناسی فیلم مستند صنعتی. فارابی. شمارة 59 و 60. 256-251
ضابطی جهرمی، احمد (1377). نگرش تئوریک به فیلم مستند. نقد سینما. شمارة 13. 89-83.
دوسینی، ه (1382). تلویزیون و برنامههایش. تهران: ادارة کل پژوهشهای سیما.
گلدمن، ل (1382). نقد تکوینی. (مترجم: م. غیاثی). تهران: نشر نگاه.
مک کوئین، د (1384). راهنمای شناخت تلویزیون. (مترجم: ع. گیویان؛ و ف. کرمعلی) تهران: ادارة کل پژوهشهای سیما.
معاونت برنامهریزی و نظارت (1387). فرهنگنامة تولیدو معیارهای کمّی و کیفی برنامهسازی صدا و سیما. تهران: معاونت نظارت و برنامهریزی.
اداره کل اطلاعات و برنامه ریزی معاونت سیما(1388). جزوة خلاصه تعاریف و مفاهیم بازنگریشده برنامهسازی تلویزیونی، نشرسازمان صدا و سیما.
مفاخر، ز. (1384) درآمدی بر مفاهیم و اصطلاحات برنامهسازی سیما. 1384: معاونت تحقیقات و برنامهریزی صدا و سیما.
میلرسون، ج (1392). فن برنامهسازی تلویزیونی. (مترجم: م. رحیمیان) تهران: سروش.
میلرسون, ج؛ و اولنز، ج (1395). فرهنگ جامع تولید برنامههای تلویزیونی. (مترجم: س. شبانی) تهران: مارلیک.
ویلیامز، ر (1385). تلویزیون، تکنولوژی و شکل فرهنگ. (مترجم: م. بیگدلی خمسه) تهران: ادارة کل پژوهشهای سیما.
ویمر، راجر دی؛ و جوزف آر دومنیک (1384). تحقیق در رسانههای جمعی. (مترجم: کاووس سیدامامی). تهران: انتشارات سروش و مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای.Emyy Awards. (2019) https://www.emmys.com.
Glaser, B. (1998). Doing grounded theory: Issues and discussions, Sociology Press. Mill Valley, CA.
Glaser, B. (1978). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory, Sociology Press. Mill Valley, CA.
Heath, H. & Cowley, S. (2004). Developing a grounded theory approach: A comparison of Glaser and Strauss. International Journal of Nursing Studies, 41(2): 141–150.
Hill, A. (2005). Reality TV: Audiences and Popular Factual Television. Psychology Press.
Hill, A., Weibull, L., & Nilsson, A. (2007). Public and popular: British and Swedish audience trends in factual and reality television. Cultural Trends, 17-41.
Murray, S., & Ouellette, L. (2009). Reality TV: Remaking Television Culture. New York: New York University Press.
Nabi, R., Stitt, C., Halford, J., & Finnerty, K. (2006). Nabi, R.; Stitt, C.; Halford, J.; Finnerty, K. (2006). “Emotional and cognitive predictors of the enjoyment of reality based and fictional television programming: An elaboration of the uses and gratifications perspective. Media Psychology, 421-447.