- آسا برگر، آرتور (1379). روشهای تحلیل رسانهها. (مترجم: پرویز اجلالی). مؤسسۀ تحقیقات و پژوهش رسانه.
- اسلوین، جیمز (1380). اینترنت و جامعه. (مترجم: عباس گیلوری). تهران: نشرکتابدار.
- باکاک، رابرت (1381). مصرف. (مترجم: خسرو صبری). تهران: انتشارات شیراز.
- بدیعی، بهار؛ و فرقانی، محمد مهدی (1394). «فرایند اهلیسازی تکنولوژی رسانهای: تجربۀ زیستۀ جوانان ایرانی در پذیرش تلفن همراه هوشمند». فصلنامۀ مطالعات رسانههای نوین. سال اول. شمارۀ 4. 178-132.
- بشیر، حسن؛ و افراسیابی، محمد صادق (1391). شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان. مجلۀ تحقیقات فرهنگی. سال پنجم. ش1. 62-31.
- ذکایی، محمد سعید (1386). جامعهشناسی جوانان ایران. تهران: نشرآگه. چاپ دوم.
- سپهری، آسیه (1393). تحلیل سبک زندگی جوانان کاربر شبکۀ اجتماعی فیسبوک. نشریۀ جوان و رسانه. ش13.
- شهابی، محمود؛ و قدسی، بیات (1391). اهداف و انگیزههای عضویت کاربران شبکههای اجتماعی مجازی: مطالعهای دربارۀ جوانان شهر تهران. مطالعات فرهنگ و ارتباطات. سال سیزدهم. ش 20. 86-81.
- عاملی، سعیدرضا (1388). شبکههای علمی مجازی. تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- عدلیپور، صمد؛ و افشار، سیمین (1394). تأثیر شبکه اجتماعی کلوپ بر سرمایۀ اجتماعی دختران و زنان شهر تبریز. مطالعات جامعهشناختی جوانان. سال ششم. ش120.
- علیزاده، توحید؛ و محمدی، نریمان (1394). بررسی نقش شبکههای اجتماعی وایبر در برساخت هویت نسلی جوانان. مطالعات فرهنگ- ارتباطات. سال شانزدهم. ش32. 144-119.
- علینقیان، شیوا؛ و شهابی، محمود (1392). نظریهپردازی مبنای دلالتهای فرهنگی متنوع پوششهای زنانه در شهر تهران. مطالعات اجتماعی ایران. سال هفتم. ش4. 82-55.
- کاستلز، مانوئل (1396). قدرت ارتباطات. (مترجم: حسین بصیریان جهرمی). تهران. نشر علمی و فرهنگی.
- کاستلز، مانوئل (1390). عصر اطلاعات، اقتصاد، جامعه و فرهنگ (ظهور جامعۀ شبکهای). (مترجم: احمد علیقلیان و افشین خاکباز). چاپ هفتم. تهران: انتشارات طرح نو.
- کیانپور، مسعود؛ و عدلیپور، صمد (1393). تعامل در فیسبوک و تأثیر آن بر هویت مدرن جوانان شهر اصفهان. مجلۀ جهانی رسانه. سال نهم. ش:2. 154-132.
-گال، مردیت؛ و بورگ، والتر؛ گال، جویس (1389). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی.
(مترجم: احمدرضا نصر و همکاران). جلد اول.
- نظری، مینا (1389).نقش برنامههای ماهوارهای در معرفی سبک زندگی به جامعۀ قومی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
- هابرماس، یورگن (1384).نظریۀکنشارتباطی.(مترجم: کمال پولادی). تهران: روزنامۀ ایران. جلد دوم.
- هاشمی، شهناز؛ و دیگران (1395). نقش شبکههای اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه و مشارکت اجتماعی فعالین سیاسی و اجتماعی.ماهنامۀعلوم انسانی واسلامی. دورۀ اول. شمارۀ 88.
-Al-Kandari, Ali; R. Melkote, Srinivas; Sharif, Ahmad (2016). Needs and Motives of Instagram Users that Predict Self-disclosure Use: A Case Study of Young Adults in Kuwait. Journal of Creative Communications. 11(2): 85–101.
-Agar.J(2013),constant touch- aglobal history of the mobil phon cambriolge.icon ooks.
- Bertel.T.F (2013). , It,s like I trust it so much I don,t really check where it is I,m going befor I leave – information use of smartphones among Danish youth mobile madia& communication,(3),299-313.
-Back,k,m(2010).to by or not to buy: who are political consumer? What do they think and how do they participant? Political studies,58.
-Birim, B.(2016), Evaluation of Corporate Social Responsibility and Social Media as Key Source of Strategic Communication. Procedia Soc. Behav. Sci. 235, 70–75.
-Baek, Y. M. (2010). To buy or not to buy: who are political consumers? What do they think and how do they participate?. Political Studies,58(5), 1065-1086.
-Creswell, J. (2012). Qualitative Scanning and Research Design: Selection of Five Approaches (Narrative Research, Phenomenology, Grounded Theory, Ethnography, and Case Study). Hasan Danayeifard and Hasan Kazemi (Trans.). Tehran: Saffar-Eshraghi Publication.
Dijk, J. V. (2006). The Network Society (2nd Edition). USA: Sage Publications.
-Fogg, BJ. (2003). Persuasive technology: Using Computers to Change What We Think and Do. San Francisco, California: Morgan Kaufmann Publishers.
-Jones, Eileen, (2010), Class List [not equal to] Friend List, Educational Horizons, v90 n2 p21-22.
-Kaplan A & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media Business Hori-zons, 53(1), 59—68.
- Leslie, G. R., Larson, R.F., & Gorman,B.L(1994) Introdouctory Sociolgy, Oxford: Oxford Un.prees.
-Lee, A.R.; Suzanne Horsley, J.(2017), The role of social media on positive youth development: An analysis of 4-H Facebook page and 4-H’ers’ positive development. Child. Youth Serv. Rev. 77, 127–138.
-Micheletti, M. (2003). Political Virtue and Shopping, Individuals, Consumerism and Collective Action. Palgrave macmillan, New York, NY.
-Rainie ,L and Wellman B (2012). Network: the new social operating system. cambridgeTMA:MIT press.
-Raghavendra, P.; Hutchinson,(2018), C.; Grace, E.;Wood, D.; Newman, L. “I like talking to people on the computer”:Outcomes of a home-based intervention to develop social media skills in youth with disabilities living in rural communities. Res. Dev. Disabil. 76, 110–123.
-Russell, B.S.; Maksut, (2017), J.L.; Lincoln, C.R.; Leland, A.J. Computer-mediated parenting education: Digital family service rovision. Child. Youth Serv. Rev. 62, 1–8.
-Sapountzi, A.; Psannis, K.E.(2018) Social networking data analysis tools & challenges. Future Gener. Comput. Syst. 86, 893–913.
-Sutko, D. M., & de Souza e Silva, A. (2011). Location-aware mobile media and urban sociability. New Media & Society, 13(5), 807–823. doi: 10.1177/1461444810385202
-Ward, J. (2010). An opportunity for engagement in cyberspace: Political youth Web sites during the 2004 European Parliament election campaign. Information Polity, 10(3, 4), 233-246.
-Whaite, E.O.; Shensa, A.; Sidani, J.E.; Colditz, J.B.; Primack, B.A.(2018), Social media use, personality characteristics,and social isolation among young adults in the United States. Personal. Individ. Differ. 124, 45–50.