-آتیزن، اﺳﺘﻨﻠﯽ (1367). مسائل اجتماعی. ماهنامۀ فرهنگ. 425-411.
-اصفهانی، راغب (1370). مفردات الفاظ قرآن. بیروت- لبنان: انتشارات دارالشامیه.
-انصاری، باقر (1386). حقوق ارتباط جمعی. تهران: انتشارات سمت.
-بورقانی فراهانی، سهیلا؛ و رضایی، مصطفی (1394). اخلاق حرفهای در سازمانهای رسانهای. کتاب مهر. شمارۀ 16
-بیچرانلو، عبدالله (1390). تبیین مفهوم عدالت زبانی با رویکرد قرآنی بهمنظور طراحی محتوای زبانی سیستم خطمشیگذاری سیمای جمهوری اسلامی ایران. دکتری. دانشکدۀ ارتباطات دانشگاه تهران.
-جلیلی، وحید (1388). مناظره با علی مطهری در برنامۀ دیروز، امروز، فردا.
-جمشیدی، محمدحسین (1380). نظریۀ عدالت از دیدگاه ابونصر فارابی، امام خمینی(ره) و شهید صدر. تهران: پژوهشکدۀ امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی.
-دشتی، محمد (1388). ترجمۀ نهجالبلاغه. قم: انتشارات مشرقین.
-رالز، جان (1376). عدالت و انصاف و تصمیمگیری عقلانی (مترجم: مصطفی ملکیان). فصلنامۀ نقد و نظر. 3 (2). 4.
-ساعی، منصور (1388). بازنمایی ابعاد تاریخی و سیاسی هویت ملی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (مطالعۀ موردی سریالهای تلویزیونی تاریخی درجۀ الف در سه دهه پس از انقلاب اسلامی ایران). پژوهش سیاست نظری. شمارۀ 7.
-سورین، ورنر جوزف؛ و تانکارد، جیمز (1397). نظریات ارتباط جمعی (مترجم: علیرضا دهقان). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
-صلواتیان، سیاوش؛ و فرهنگی، علیاکبر؛ حضوری، مژگان (1397). مقایسۀ ادراک عدالت رسانهای از برنامههای صدا و سیما بین مردم فقیر و غنی شهر تهران. مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ. 8(15)، 89-117.
-صلواتیان، سیاوش؛ و مراد کهوری، ایمان؛ رزمجو، علی اکبر (1398). ادراک عدالت رسانهای مخاطبان محلی از برنامههای شبکههای استانی صدا و سیما: مطالعۀ موردی شبکۀ استانی کرمان. مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ. 9 (18). 166-131.
-محققی، محمد (1395). شناسایی معیارهای عدالت خبری برای رسانۀ ملی. کارشناسی ارشد. دانشکدۀ ارتباطات و رسانۀ دانشگاه صدا و سیما.
-مطهری، مرتضی (1372). عدل الهی. تهران: انتشارات صدرا.
-معتمدنژاد، کاظم، و معتمدنژاد، رؤیا (1386). حقوق ارتباطات. تهران: دفتر مطالعات و توسعة رسانهها.
-مککوایل، دنیس (1385). درآمدی بر نظریۀ ارتباطات جمعی. (مترجم: پرویز اجلالی). تهران: دفتر مطالعات و تحقیقات رسانهها.
-مهدیزاده، سید محمد (1393). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
-Braun, V; & Clarke, V (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 77-101.
-Gangadharan, S. P (2014). Media justice and communication rights. In Communication Rights and Social Justice (pp. 203-218). Palgrave Macmillan, London.
-Mercado, A (2019). Mediated images of success: Hegemonic media representations and social justice. Communication Teacher. 33 (2). 94-98.
-Chia, S. C (2020). Seeking justice on the web: How news media and social norms drive the practice of cyber vigilantism. Social Science Computer Review. 38 (6). 655-672.