استم،رابرت.(1383). مقدمهای بر نظریه فیلم.ترجمه: احسان نوروزی.انتشارات سوره مهر.
اِوَنز،دیلن. (1386). فرهنگ مقدماتی اصطلاحات روانکاوی لکانی، ترجمه مهدی رفیع و مهدی پارسا. تهران: گام نو.
ژیژک، اسلاوی. (1384). هنر امر متعالی مبتذل: درباره بزرگراه گمشده دیوید لینچ، چاپ اول، ترجمه مازیار اسلامی. نشر نی.
ژیژک، اسلاوی. (1386). لاکان-هیچکاک: آنچه میخواستید درباره لاکان بدانید اما جرات پرسیدنش از هیچکاک را نداشتید، ترجمه مازیار اسلامی. انتشارات ققنوس.
سارتر، ژانپل(1350). هستی و نیستی: پدیدهشناسی عالم هستی. ترجمه عنایتاله شکیباپور. موسسه انتشارات شهریار.
لکان، ژاک.(1395). اضطراب. ترجمه صبا راستگار. چاپ اول، انتشارات پندار تابان.
مالوی،لورا. (1382). «لذت بصری و سینمای روایی»، ترجمه فتاح محمدی. فصلنامه فلسفی، ادبی، فرهنگی ارغنون(ویژه نظریه فیلم)، شماره 23، صص 89-71.
هیوارد، سوزان. (1381). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی. ترجمه: فتاح محمدی. زنجان: هزاره سوم
یاسینی، سیده راضیه. (1395). شمایلنگاری دینی در ایران و غرب از آغاز تا دوره معاصر. چاپ اول. پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات.
الیاسی، زینب.(1393). خوانش روانکاوانه و فمینیستی رمان طوبی و معنای شب اثر شهرنوش پارسیپور و رمان به رنگ ارغوان اثر آلیس واکر (براساس روانشناسی لاکان) [پایاننامه]. دانشگاه لرستان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات انگلیسی
تکزارع، سمانه.(1392). نقد و بررسی روانکاوانه (فروید، لکان) بر روی آثار هنریک ایبسن.[ پایان نامه]. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری، گروه نمایش.
تهرانیپور، فرزانه.(1385). بحران هویت از دیدگاه روانشناختی لکان در رمانهای گرهام گرین.[پایاننامه]. دانشگاه آزاد اسلامی تهران. دانشکده زبانهای خارجی.
روزبه، بابک.(1392). بررسی کودک جنگزده در ادبیات داستانی کودک و نوجوانان دفاع مقدس از نگاه روانکاوی ژاک لکان [پایاننامه]. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، دانشکده تحصیلات تکمیلی.
صالحپور، محمد.(1392). تحلیل و واکاوی شخصیت در نمایشنامههای آنتون چخوف بر اساس رویکرد روانکاوی ژان لکان [پایاننامه].دانشگاه آزاد اسلامی. دانشکده هنر و معماری.تهران
کاظمیان، احمدرضا.(1391). بررسی شخصیتهای مجموعه قصههای پریان اثر هانسکریستین آندرسن: براساس روانکاوی لاکان[پایان نامه]، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، دانشکده تحصیلات تکمیلی.
کبیری نسب، مریم.(1390). نظریات بیماری روشنفکری پارانویای زیگموند فروید و ژاک لکان در بررسی شخصیتهای بوف کور و هملت [پایاننامه]. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری.
گنجهای، معصومه.(1387). نقد روانکاونه فیلم و نگاه خیره مخاطب. [پایان نامه]، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی. پردیس هنرهای زیبا. دانشگاه تهران.
مظفری، مجتبی.(1391). بررسی روانکاوانه ناخودآگاه در رمان بیداری فینگانها، اثر جیمز جویس از دیدگاه روانکاوی تحلیلی ژاکلاکان [پایان نامه]، دانشگاه آزاد اسلامی واحداراک، دانشکده علوم ادبیات انگلیسی.
هوایی، زهرا.(1391). بررسی تحلیلی داستان رستم و سهراب بر اساس ژرفساختهای اسطورهای و روانکاوی [پایاننامه]. دانشگاه پیام نور، مرکز اهواز، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
Allen, Richard. (2004)."Psychoanalytic Film Theory", in Robert Stam & Toby Miller, A Companion to Film Theory: Motion Pictures-Social Aspects, Blackwell. Chapter Eight, pp 123-145
Beck, Humberto. (2004). "A New History of the Eye", Discourse26, Wayne State University Press: Detroit-Michigang, Winter & Spring, pp 86-90
Berger,Ann-Emanuel. (1998). "The Newly Vailed Women: Irigaray Specularity and the Islamic Veil", Diacritics281, The John Hopkins University Press, pp 99-117
Brooks,Peter(1987). “The Idea of a Psychoanalytic Literary Criticism:Critical Inquiry” . Volume. 13.no.2, The Trials of Psychoanalysis.University of Chicago Press. p334- 348 Hamdouni Alami,Mohammad(2011).Art and Architecture in the Islamic tradition: aesthetics, politics and desire in early Islam. I.B.Tauris,London.Newyork.pp208-2012
Freud,Sigmaund.(2008)."A Short Selection", in Three Essays on Theory of Sexuality. Website:
<social.chass.ncsu.edu/wyrick/DEBCLASS/freud.htm> Fricke,Herals & > Gökanksel,Banu and Secor Anna.(2014).”The Veil,Desire and the Gaze: Turning the inside out”. UKnowledge University of Kentucky;Geography Faculty Publication
Gorton, Kristyn.(2008).Theorising Desire: From Freud to to Feminism to Film. PalgraveMammillan.UK.
Homer ,Sean.(2005). Jacues Lacan’s Ecrits: A Selection. Routledge,, London & New York .Denzin, Norman. (1995). The Cinematic Society: The Voyeur’s Gaze. Sage Pub, London, Thousand Oaks, New Delhi.
Heidegger,Martin.(1971).The thing. Translated by Albert Hofstader. In Poetry ,Language, Thought 1971.pp 164-184
Hoofd, Ingrid. (1999). "UsingErly Cinema In Reassessing Feminist Theory". Website:< www.klari.net/
ingrid/articles/earlyci.html.> Lacan, Jacues. (1977). Ecrits: “On Mirror stage”, Translated by Alan Sheridan. Routled
Lacan,Jacque.(1960).”The Ethics of
Psychoanalysis”.
SeminarVII.Ed:Jaque Allain Miller
. BookVII.
Levine.,z.Steven.(2008).Lacan reformed.IBTauris
Mc Gowan, Todd. (2003). "Looking for the Gaze: Lacanian Film Theory and It’s Vicissitudes", Cinema Journal 42, University of Texas Press, Spring , pp24-43.
Mc Gowan, Todd. (2007). The real gaze: Film theory after Lacan.Sunny press in Psychoanalysis and culture.Excelsior Edition
Mayne, Judith.(1993).Cinema and Spectatorship. Routledge. London Newyork
Morgan, David.2005. The sacred Gaze: Religious visual culture in Theory and Practice. University of California press
Mottahede, Negar. (2000). "Bahram Bayzai’s Maybe Some Other Time: The Un-presentable Iran", CameraObscura 43, Vol.15, no.1.Duke University Press, pp163-191.
Nellmes, Jill. (2007). Introduction to Film Studies. 4th Edition. Routledge. London.
Wright, Elizabeth. (2000). Post Modern Encounters: Lacan and Post Feminism. Icon Books , Duxford Cambridge.
Stangle, John.(2017). Icon gazing and sacred image meditatin. Illustrator Edition. Lulu.
Wollen,Peter.(2007) “On Gaze Theory”. new left review 44 mar-apr.p. 91-106