اکبرزاده جهرمی، سیدجمال الدین (1395). «پیامدهای همگرایی اینترنت و تلویزیون بر سیاستگذاری رسانهای در ایران». فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، 17 (34):7-44.
البرزی، هادی, و زهرا فرخی. «خبرنگاری خلاق در عصر رسانههای اجتماعی». مدیریت رسانه، ۱۳۹۶: ۴۳-۵۰.ببی، ارل (1388). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی(جلد دوم)، ترجمه رضا فاضل. تهران: سمت.
پوری, احسان, و زهرا عنایتی (1393). «مطالعهی تطبیقی کارکرد رسانههای اجتماعی در صدا و سیما و شبکهی بی.بی.سی». فصلنامه رسانه، (94):۶۱-۷۸.
جهانشاهی, امید (1394).«رسانههای اجتماعی و استراتژیهای نوظهور رسانههای نوین». فصلنامه رسانه، (101): ۳۳-۴۸.
کاستلز، مانوئل (1380). ظهور جامعه شبکهای، ترجمه علیقیان و خاکباز، تهران: طرح نو.
مک کوایل، دنیس (1388). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی. تهران: مرکز مطالعه و تحقیقات رسانه
مهدی زاده, سید محمد(1393).نظریههای رسانه، اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
نچمیاس، دیوید و چاوا فرانکفورد (1390). روشهای پژوهش در علوم اجتماعی، ترجمه فاضل لاریجانی و رضا فاضلی. تهران: سروش
Burzynski Bullard, Sue (2013),
social media and journalism: what works best and why it matters. University of Nebraska – Lincoln, A paper prepared for presentation at the national convention of the Association for Education in Journalism and Mass Communication, Washington, D.C., Aug. 10, 2013
Cai, Jie, و Donghee Yvette Wohn. “Live Streaming Commerce: Uses and Gratifications Approach to Understanding Consumers’ Motivations.”
Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences. Hawaii, 2019. 2548-2557.
Hermida, A. (2012) «Social Journalism: Exploring How Social Media is Shaping Journalism». Dans
The Handbook of Global Online Journalism, sous la direction de Siapera, E., Veg1is, A., 309-328, Grande-Bretagne: Wiley-Blackwell
Hermida, A. (2012b). «
Why journalists shou1d break news on Twitter».Récupéré en août 2015 de j-source.ca/article/why-journalists-should-break-news-twitter.
Katz, E., Gurevitch, M., & Haas, H. (1973). On the use of the mass media for important things.
American Sociological Review, 38, 164–181.
Kenton, Will.
Social Networking. 29 May 2018.
https://www.investopedia.com/terms/s/social networking.asp.
Menke, M, Kinnebrock, S, Kretzschmar, S. Convergence culture in European newsrooms.
Journalism Studies. 2016. Epub ahead of print 11 October 2016. DOI: 10.1080/1461670X.2016.1232175.
Mishra, S. (2016). Media convergence: Indian journalists’ perceptions of its challenges and implications.
Convergence, 22(1), 102–112.
Newsman,nick(2015).
http://industry.shortyawards.com/nominee/6th-annual/Mz/nbc-news-social media?category=newsnewman,.
Pai, P., & Arnott, D. C. (2013). User adoption of social networking sites: Eliciting uses and gratifications through a means–end approach. Computers in
Human Behavior, 29(3), 1039- 1053. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.06.025
Phillips, A, Singer, JB, Vlad, T(2009) Implications of technological change for journalists’ tasks and skills.
Journal of Media Business Studies, 6(1): 61–85.
Rouse,Margaret(2017).
https://whatis.techtarget.com/definition/social networking.
Russell, A. (2013). «Innovation in hybrid spaces: 2011 UN Climate Summit and the expanding journalism landscape ».
Journalism, 14 (7), 904-920.
Van Dijck, J, Poell, T. 2013. “Understanding Social Media Logic.
Media and Communication, 1:2-14.
Van Dijck, J. et Poell, T. (2015). «Making Public Television Social? Public Service Broadcasting and the Challenges of Social Media»,
Television & New Media, 16(2), 148-164.
Wallace, S (2013) The complexities of convergence: Multiskilled journalists working in BBC regional multimedia newsrooms. International Communication Gazette, 75(1): 99–117.