الوین، تافلر. 1385. موج سوم (مترجم: شهیندخت خوارزمی). تهران: نشر علم.
خانیکی، هادی؛ و بصیریان جهرمی، حسن. 1392. کنشگری و قدرت در شبکههای اجتماعی مجازی؛ مطالعۀ کارکردهای فیسبوک در فضای واقعی. فصلنامۀ علوم اجتماعی، 61. صص 80-45.
تانکارد، جیمز؛ و سورین، ورنر. ۱۳۸۵. نظریه های ارتباطات. تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ سوم.
چامسکی، نوام؛ و ادوارد، هرمان. 1377. فیلترهای خبری (مترجم: امیر فخرایی). تهران: انتشارات موسسۀ ایران.
دادگران، محمد. ۱۳۸۵. مبانی ارتباطات جمعی. تهران: انتشارات مروارید. چاپ نهم.
دوله، معصومه؛ اسماعیلی، رضا؛ و امیرمظاهری، امیرمسعود. ۱۳۹۵. بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی در کیفیت زندگی (مورد مطالعه: کاربران ۲۰ تا ۴۹ سالۀ شبکههای اجتماعی مجازی در شهر تهران). فصلنامۀ علوم اجتماعی شوشتر. سال دهم. ۴ (۳۵). صص 120-97.
رابرتسون، رونالد. 1382. جهانی شدن تئوریهای اجتماعی و فرهنگ جهانی (مترجم: کمال پولادی). تهران: نشر ثالث.
ربیعی، علی؛ و محمدزاده یزد، فرشته. 1391. آسیبشناسی فضای مجازی؛ بررسی تأثیر استفاده از اینترنت بر انزوای اجتماعی دانشجویان. فصلنامۀ راهبرد اجتماعی فرهنگی. ۲(۶). صص 60-43.
زتومپکا، پیوتر. 1386. اعتماد نظریۀ جامعه شناختی (مترجم: غلامرضا غفاری). تهران: شیرازه.
کاپلن، آندره ام؛ و هانلین، مایکل. ۱۳۸۹. چالشها و فرصتهای رسانههای اجتماعی (مترجم: فهیمه محمدسمسار). فصلنامۀ کتاب مهر. ۱(۱).
کاستلز، مانودل. ۱۳۸۴. عصر اطلاعات، اقتصاد، جامعه و فرهنگ. جلد 5 (مترجم: احمد علیقلیان و افشین خاکباز). تهران: طرح نو. چاپ سوم.
معتمدنژاد، کاظم. ۱۳۸۵. وسایل ارتباط جمعی. جلد اول، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی. چاپ پنجم.
مک لوهان، هربرت مارشال. ۱۳۷۷. برای درک رسانهها. ترجمه سعید آذری، تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامههای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
مک، کوایل. 1383. مخاطبشناسی (مترجم: مهدی منتظر قائم). تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
مهدیزاده، سیدمحمد. ۱۳۸۹. نظریههای رسانه: اندیشه های رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: نشر همشهری.
نیکو، مینو؛ و همکاران. 1381. شناخت مخاطبان تلویزیون با رویکرد استفاده و خشنودی، تهران: انتشارات سروش و کانون پژوهشهای سیما.
Ahern, N. R; Sauer, P.; & Thacker, P. (2015). Risky behaviors and social networking Sites: How is YouTube influencing our youth? Journal of Psychosocial Nursing and Mental Health Services. 53 (10). 25 e 29. https://doi.org/10.3928/02793695- 20150908-01.
Bannon, S.; McGlynn, T.; McKenzie, K.; & Quayle, E. (2015). The positive role of Internet use for young people with additional support needs: Identity and connectedness. Computers.
Bourdieu, P. (1990). Social space and symbolic power. Sociological theory. .25 ̊ 14 )1( 7. Pp 14-25.
Boyd, D; M; & Ellison, N. B. (2007). “Social network sites: definition, history, and scholarship”. Journal of Computer-Mediated Communication, 13 (1). 210- 230.
Brubaker EV. (2013). The Relationship between Facebook TM Activity and Academic Performance among African American Students. Liberty University. Lynchburg.
Burak, L. (2012). Multitasking in the university classroom. International Journal for the scholarship of teaching and learning. 6 (2): 1- 12.
Burt, Roland S (2005). Brokerage and Closure: An introduction to social capital. new York: Oxford university press.
Gemmill E; Peterson M. (2006). Technology use among college students: Implications for student affairs professionals. NASPA Journal. 43(2): 280-300.
Hanson T; Drumheller K; Mallard J; McKee C; Schlegel P. (2011). Cell phones, text messaging, and Facebook: Competing time demands of today's college students. College Teaching. 1(59). 23-30.
Hwang C.L; Yoon K. (1981). Multiple Attribute Decision Making: Methods and Application. New York. Springer.
Lenhart, A; & M. Madden (2007). "Teens, Privacy and Online Social Networks. Pew Internet and American Life Project". Washington, DC. Available: http://www.pewinternet.org/pdfs/PIP_ Teens_Privacy_SNS_Report_Final.pd.
Meyrowitz, J. (1985). No sense of place: The impact of electronic media on social behavior. Oxford University Press.
Moreno M; Jelenchick L; Koff R; Eikoff J; Diermyer C; & Christakis D. (2012). Internet use and multitasking among older adolescents: An experience sampling approach. Computers in Human Behavior. 28 (4):1097-102. Pp 1097-1102.
Olson, D; L. (2004). Comparisons of weights in TOPSIS models. Mathematical and Computing Modelling. Vol. 40. No. 7. 721-727.
Pempek, T., & et al. (2009). “College students' social networking experiences on Facebook”. Journal of Applied Developmental Psychology. Vol. 30. No. 3. 227-238.
Qiang, Ch; Pitt, A; & Ayers, S. (2003). Contribution of Information and Communication Technologies to Growth. World Bank Working Paper. (24): Washington, DC. Available from:
http://documents.worldbank.org/curated/en/483071468326372732/pdf/277160P APER0wbwp024.pdf
Turkle, S. (1996). Who am we. In trend david (ed), Reading digital culture. Oxford. Blakwell.
Wang, Y; M., Elhag; T; & M. S. (2006). Fuzzy TOPSIS method based on alpha level sets with an application to bridge risk assessment. ExpertSystems with Applications. 31. 309– 319.