استوری، جان (1381). مطالعات فرهنگی دربارۀ فرهنگ عامه (مترجم: حسین پاینده). تهران: نشر آگاه (1993).
اسمی، رضا؛ سعدیپور، اسماعیل؛ و اسدزاده، حسن (1389). رابطۀ تماشای آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون با الگوی مصرف در کودکان و نوجوانان تهرانی. فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی. سال هفدهم. شمارۀ 1(پیاپی 61)،117-93.
اربابی، محمدعلی (1350). تبلیغات تجاری. تهران: دانشکدۀ علوم اجتماعی.
پراتکانیس، آنتونی (1379). عصر تبلیغات: استفاده و سوءاستفادۀ روزمره از اقناع (مترجمان: کاووس سید امامی و محمدصادق عباسی). تهران: انتشارات سروش. (1991)
پروث، ویکتور (1387). تبلیغاتبازرگانیدررادیو (مترجم: اکرم امامی). تهران: طرح آینده.(2006)
حاسی، معصومه (1390). آسیبشناسی آگهیهای تجاری و ارائۀ الگوی مطلوب با مطالعۀ موردی رادیو پیام؛ سهماهۀ چهارم (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران.
عباسی، قهرمان (1392). بررسی شیوههای مطلوب اجرا و گویندگی درآگهیهای بازرگانی رادیویی جمهوری اسلامی ایران (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران.
سروی زرگر، محمد (1389). مصرف در آگهیهای تجاری: یک تحلیل نشانهشناختی. فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی. سال هفدهم. شمارۀ(پیاپی66)،59-92.
عابدی جعفری، حسن؛ و تسلیمی، محمدسعید (1390). تحلیل مضمون و شبکۀ مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشۀ مدیریت راهبری، سال پنجم، شماره دوم (شماره پیاپی 10) ،صص 151 -198.
عبداللهیان، حمید؛ و حسنی، حسین (1389). تبلیغات تجاری و مصرف: تحلیل نشانهشناختی آگهیهای تجاری تلویزیونی در ایران. فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی. سال هفدهم. شمارۀ 2 (پیاپی 62). تابستان،125-107.
فروزفر، علی (1385). اصول و فنون تبلیغات. تهران: جهاد دانشگاهی.
کاتلر، فیلیپ؛ و گری، آرمسترانگ (1383). اصول بازاریابی (مترجم: علی پارساییان). تهران: نشر ادبستان،(1992).
کرایسل، آندرو (1381). درک رادیو (مترجم: معصومه عصام). تهران: تحقیق و توسعۀ صدا، (1996).
گریگوری جی. پیترز؛ و کریستوفراچ، استرلینگ (1383). آگهیهای تجاری در رادیو (مترجم: زهره جنایی). ماهنامۀ علمی تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران. شمارۀ 25. اسفند،36-29.
محمدیان، محمود (1382). مدیریت تبلیغات. تهران: حروفیه.
محمودی فضلی، محمدصادق (1381). تبلیغات به مثابه ارتباطات. فصلنامۀ پژوهش و سنجش. شماره 29، 210-187.
مرادی، نادعلی (1387). بررسی ارزشهای اجتماعی (اخلاقی) مطرحشده در آگهیهای بازرگانی تلویزیونی و مقایسۀ آن با دستورالعمل تهیه و ساخت آگهیهای بازرگانی صدا و سیما (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران.
معتمدنژاد، کاظم (1385). وسایل ارتباطجمعی (جلد نخست). تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
مهدیزاده، سید محمد، (1389)؛ نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: نشر همشهری، چاپ اول 1389.
ویلیامز، ریموند (1382). نظام جادویی تبلیغات (مترجم: نیما ملکمحمدی). مجموعهمقالات مطالعات فرهنگی (آدورنو، بارت، فوکو و...). تهران: تلخون.
ولز، ویلیام و دیگران (1383). تبلیغات تجاری، اصول و شیوههای عمل (مترجم: سینا قربانلو). تهران: انتشارات مبلغان.(1992)
Phillips,L & Jorgensen,M. (2002). Discourse analysis as theory and method. London: Sage Publications.
Scheufele, D. A., & Tewksbury, D. H. (2007). Framing, agenda setting, and priming: The evolution of three media effects models. Journal of Communication, 57(1), 9-20. https://doi.org/10.1111/j.0021-9916.2007.00326.x
josefa D; Martín Santana; Eva Reinares Lara & Pedro Reinares Lara (2017). Using Radio Advertising to Promote Blood Donation. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing. Pages 52-73 | Published online: 02 Aug 201. https://doi.org/10.1080/10495142.2017.1326340
Stafford, M. R., Stafford, T. F., & Day, E. (2002). A contingency approach: The effects of spokesperson type and service on service advertising perception. Journal of Advertising. 31 (2). 17–34. doi:10.1080/00913367.2002.10673664