1. ارائه چهارچوبی برای مدیریت تنوع نیروی انسانی در سازمان صدا‌وسیما

سعید قنبری؛ سید مهدی شریفی

دوره 3، شماره 9 ، پاییز 1399، صفحه 39-11

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.239835.1123

چکیده
  تنوع نیروی انسانی امروزه به‌عنوان یکی از پدیده‌های مهم در عرصه مدیریت شناخته می‌شود. و بسیاری از سازمان‌ها درصدد هستند تا با مدیریت صحیح درتنوع از مزایای مثبت آن بهره گرفته و ضمن افزایش اثربخشی و کارایی سازمان، عدالت اجتماعی در سازمان را نیز گسترش دهند. با این حال به برخی از سازمان‌های رسانه‌ای از جمله سازمان صدا‌وسیما با کاستی­ها ...  بیشتر

2. مدیریت خبردر استفاده از ظرفیت سلبریتی‌ها برای افزایش اعتماد به اخبار رسانة ملی

محمدرضا فهیمی سیوکی؛ علیرضا ,پویا

دوره 3، شماره 9 ، پاییز 1399، صفحه 70-41

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.247916.1137

چکیده
  گسترش روزافزون رسانه‌های اجتماعی، نه‌تنها موجب تحول شـیوه‌هـای تولیـد و پخـش خبر در دنیا شده، بلکه ساختار فناوری رادیو وتلویزیون را نیز دگرگون کرده است. مخاطبان در قالب کاربران رسانه‌های اجتماعی، قدرت بیشتری یافته و در پی آن، فرهنگ سلبریتی نیز پررنگ شده است. اما رادیو و تلویزیون ایران نسبت به این تحولات، توجه چندانی نداشته و این، ...  بیشتر

3. قدرت، تخیل و واقعیت در دهۀ اول سینمای پیتر واتکینز

زینب لطفعلی‌خانی؛ ناصر فکوهی؛ احمد الستی

دوره 3، شماره 9 ، پاییز 1399، صفحه 98-71

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.248465.1138

چکیده
  سینما همواره هنر و رسانه‌ای مؤثر بر کنش‌ اجتماعی بوده و به همین دلیل، قدرت‌ها از آن بهره‌برداری کرده‌اند. گرایش اصلی مجموعه‌‌قدرت‌های صاحب سرمایۀ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، معطوف به یکسان‌سازی‌، دستکاری‌، سلطه بر سرنوشت سینما و «فرایند ساخت» سینماگر و سینمای اوست. اما سینما به‌مثابه تخیل هنری، با واقعیت و فرایند ...  بیشتر

4. ظرفیت‌های روان‌شناختی افسانه‌های ایرانی برای نگارش فیلم‌نامه (مطالعة موردی: افسانه یوشت فریان)

مریم جلالی؛ فائزه گلکار

دوره 3، شماره 9 ، پاییز 1399، صفحه 127-99

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.249004.1139

چکیده
  بکارگیری مهم­ترین نظریه­ های روان­شناختی در حوزه مطالعه و تحلیل افسانه‌های ایرانی، مطالعه موردی و تحلیل کیفی فیلم­نامه اقتباسی از افسانه کهن ایرانی «یوشت فریان» با بهره ­گیری از دیدگاه های روان­شناسانه، هدف این پژوهش است. در این مقاله، درصدد پاسخ­گویی به این سوالات هستیم: مهم­ترین ابعاد روان­شناختی افسانه ...  بیشتر

5. مفهوم‌پردازی «عدالت رسانه‌ای» از دیدگاه کارشناسان رسانه

سیاوش صلواتیان؛ میثم یعقوبی

دوره 3، شماره 9 ، پاییز 1399، صفحه 156-129

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.254758.1161

چکیده
  «عدالت رسانه‌ای» از نظر محققان، فعالان و مدیران رسانه­ ای، دارای تعاریف مختلفی است. با توجه به کمبودهای ادبیات نظری در این زمینه و عدم توجه به جنبه‌های مختلف عدالت رسانه­ ای و رسانه‌های عدل‌گستر، هدف پژوهش حاضر، بررسی و کشف چیستی مفهوم عدالت رسانه ­ای است. داده­ های تحقیق از طریق مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته با 24 تن از کارشناسان ...  بیشتر

6. تأثیر بازاریابی فیس‌بوک بر جلب رضایت مشتریان محصولات ورزشی

پریا هدایت پور؛ جاسم منوچهری؛ بهزاد سهیلی

دوره 3، شماره 9 ، پاییز 1399، صفحه 177-157

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.240038.1124

چکیده
  امروزه رویکرد بازاریابی سنتی دیگر نمی‌تواند نیازهای عصر اینترنت را- به‌ویژه در حوزۀ ورزش- برآورده کند. از طرفی، سازمان‌ها و شرکت‌ها، کسب و کار خود را با فعالیت‌های بازاریابی پیش می‌برند و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از مهمترین ابزارهایی هستند که بازاریابان برای رسیدن به اهداف خود از آن‌ استفاده می‌کنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ...  بیشتر