مطالعه اعتماد و اعتبار اخبار رسانه ملی در بین نسل زد از نظر خبرگان.

سیده زهرا سیدآقایی احمدی؛ محسن شاکری نژاد؛ هادی البرزی دعوتی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 دی 1402

https://doi.org/10.22034/jiscm.2024.423905.1594

چکیده
  هدف از این تحقیق ارائه الگوی برای اعتماد و اعتبار رسانه ملی در بین نسل زد است. به همین منظور این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت کیفی است که یافته‌های آن از طریق مصاحبه نیمه‌ساختاریافته به‌دست‌آمده و با تحلیل محتوا و کدگذاری مقوله‌ها مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. با نمونه گیری هدفمند، خبرگان تحقق شامل استادان ارتباطات، ...  بیشتر

بازنمایی جنبش «جان سیاهان مهم است» در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا

محمدحسین آزادی؛ هادی البرزی دعوتی؛ محمدصادق آزادی؛ فاطمه حسینی

دوره 4، شماره 12 ، تیر 1400، ، صفحه 67-100

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.297499.1245

چکیده
   قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، توسط یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس، زمینه‌ساز اعتراضات گستردۀ شهروندان آمریکایی به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور و شکل‌گیری جنبش «جان سیاهان مهم است» شد. دامنۀ این اعتراضات، محدود به قتل فلوید نماند و مردم در اقدامی بی‌سابقه، به این بهانه، بارها به نمادهای اساسی، از جمله: ...  بیشتر

چگونگی پوشش دهی به اخبار امید آفرین در تلویزیون (مطالعه موردی: بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما)

مصطفی مژدهی فر؛ ابراهیم فتحی؛ هادی البرزی دعوتی؛ علی اکبر رزمجو

دوره 3، شماره 8 ، شهریور 1399، ، صفحه 45-72

https://doi.org/10.22034/jiscm.2020.232988.1113

چکیده
  بخش خبری ساعت 21 شبکۀ یک سیما به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین بخش خبری صداوسیما نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی خبری در کشور دارد. با توجه به عملیات رسانه‌ای گستردۀ دشمنان در قالب‌های مختلف برای ناامیدکردن مردم، ایجاد نشاط اجتماعی در کشور از اهمیت بالایی برخورداراست. پژوهش حاضر با تأکید بر نقش اخبار تلویزیون در گسترش امید و نشاط، ...  بیشتر

تفاوتهای «خبر جعلی» و «شایعه» از منظر اسناد علمی، کارشناسان و نظریه پردازان ژورنالیسم، خبر و علوم ارتباطات

محمدحسین آزادی؛ محمدحسین ساعی؛ هادی البرزی دعوتی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1398، ، صفحه 11-36

https://doi.org/10.22034/jiscm.2019.89668

چکیده
  انتشار گسترده «خبر جعلی» ـ خبرهایی که عامدانه، مغرضانه و به‌صورت سازمانی و حرفه‌ای اغلب بر بستر رسانه‌های اجتماعی، جهت فریب کاربران و انحراف جامعه ساخته و پرداخته می‌شوند ـ به یکی از تهدیدات مهم رسانه‌ای در جوامع امروز تبدیل شده است. شناخت جامع این پدیده که به ویژه پس از انتخابات سال 2016 آمریکا موردتوجه جدی رسانه‌ها و پژوهشگران ...  بیشتر