پریا هدایت پور؛ جاسم منوچهری؛ بهزاد سهیلی
چکیده
امروزه رویکرد بازاریابی سنتی دیگر نمیتواند نیازهای عصر اینترنت را- بهویژه در حوزۀ ورزش- برآورده کند. از طرفی، سازمانها و شرکتها، کسب و کار خود را با فعالیتهای بازاریابی پیش میبرند و اینترنت و شبکههای اجتماعی از مهمترین ابزارهایی هستند که بازاریابان برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده میکنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ...
بیشتر
امروزه رویکرد بازاریابی سنتی دیگر نمیتواند نیازهای عصر اینترنت را- بهویژه در حوزۀ ورزش- برآورده کند. از طرفی، سازمانها و شرکتها، کسب و کار خود را با فعالیتهای بازاریابی پیش میبرند و اینترنت و شبکههای اجتماعی از مهمترین ابزارهایی هستند که بازاریابان برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده میکنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر اقدامات بازاریابی در فیسبوک- بهعنوان یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار- بر جلب رضایت مشتریان محصولات ورزشی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها، توصیفی است و به روش پیمایشی انجام شده است. 81 نفر از افراد جامعۀ آماری موردنظر، پرسشنامۀ محققساخته را داوطلبانه تکمیل کردند. همچنین از تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری برای ارزیابی و آزمون فرضیات استفاده شده است. یافتههای آزمون نشان میدهد شبکۀ اجتماعی فیسبوک، تأثیر معنیداری بر بازاریابی محصولات ورزشی نداشته است.