طراحی استراتژی‌های اثربخش برای حضور روابط عمومی نظام بانکی در رسانه‌های اجتماعی

ناهید مونسان؛ طاهر روشندل اربطانی؛ سید وحید عقیلی

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 118-93

https://doi.org/10.22085/jiscm.2022.315281.1297

چکیده
  شناخت محیط سازمان‌ها و تعیین استراتژی‌های مناسب برای بقا و رشد، یکی از فعالیت‌های سازمان‌های دولتی و شرکت‌هاست. هدف اصلی این پژوهش، تعیین استراتژی‌های مناسب برای توسعۀ فعالیت‌های روابط عمومی نظام بانکی در حوزۀ رسانه‌های اجتماعی است. همچنین در این پژوهش، از تکنیک دلفی برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها استفاده شده است؛ در این زمینه، ...  بیشتر

چالشها و سیاست های راهبردی «تبلیغات بازرگانی» در رسانه ملی

احمد لنگرودی؛ آزاده محمدی زلانی؛ جواد نوری

دوره 3، ویژه نامه ، اسفند 1399، ، صفحه 32-11

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.253568.1148

چکیده
  امروزه با توجه به شرایط متغیر محیطی، پیچیدگی‌های فناوری، کمبود منابع، تنوع خدمات، سرعت بالای تبادل اطلاعات و ارتباطات، شاخص‌های جذابیت برای مخاطب به‌منظور تحقق اهداف کلان و...، حفظ جایگاه، ادامة حیات و توسعه در یک سازمان رسانه‌ای، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. از این‌رو، شناسایی چالش‌ها و به‌کارگیری سیاست‌های راهبردی مؤثر بر تبلیغات ...  بیشتر

شناسایی مزیت‌های رقابتی شبکة افق در حوزة فیلم مستند

جهاندار امیری؛ مهرداد بذرپاش؛ سعید عنایتی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1399، ، صفحه 182-153

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.249522.1142

چکیده
  استفاده از ژانر مستند، راهبردی اساسی در جذب مخاطب و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است. هدف این پژوهش، شناسایی مزیت‌های رقابتی شبکة افق در حوزة فیلم مستند است. این تحقیقِ کیفی با روش مصاحبۀ عمیق انجام شده است. روش نمونه‌گیری، هدفمند و جامعۀ آماری تحقیق را سه گروهِ: اساتید دانشگاهیِ حوزۀ مستند و رسانه، مستندسازان و مدیران شبکۀ افق تشکیل ...  بیشتر

ارائه الگوی مدیریت خبر رسانۀ ملی در فضای مجازی با رویکرد ارتباطات آیینی

سید مهدی شریفی؛ سمیه لبافی؛ بهاره رادمنش؛ رحمان میاح

دوره 2، شماره 4 ، شهریور 1398، ، صفحه 11-30

https://doi.org/10.22034/jiscm.2019.194635.1054

چکیده
  گسترش روزافزون فناوری‌های ارتباطی و شبکۀ جهانی اینترنت، عصری جدید در تاریخ اطلاع‌رسانی ارتباطات جمعی رقم زده است. این تغییرات فناورانه نه‌تنها زیرساخت‌های ارتباطی، بلکه سازمان‌های رسانه‌ای را نیز دچار تغییر و تحول کرده است. این تغییرات نیازمند الگوی مدیریتی نوینی در حوزۀ اطلاع‌رسانی است. دراین پژوهش، از رویکرد کیفی و روش تحلیل ...  بیشتر