1. تحلیل زبان‌شناختی شیوه ترغیب زبانی مخاطبان در برنامه‌های مشارکتی کنکورمحور شبکه‌های سیما

رضا خیر آبادی

دوره 1، شماره 1 ، پاییز 1397، ، صفحه 107-122

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی زبان‌شناختی شیوه‌های ترغیب مخاطبان دربرنامه‌های مشارکتی کنکورمحور شبکه‌های سیما در چارچوب نظریه کنش‌های گفتاری و تحلیل گفتمان انتقادی می‌پردازد. داده‌ها شامل پنج ساعت (سیصد دقیقه) از برنامه‌های پخش­شده در پاییز و زمستان 1395 از شبکه‌های سراسری سیماست. نتایج نشان­دهنده آن است که هدف اصلی و محوری این برنامه‌ها، ...  بیشتر