ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی گردشگری مجازی

علیرضا بای؛ علی گرانمایه پور؛ اکبر نصراللهی؛ طهمورث شیری

دوره 6، شماره 19 ، فروردین 1402

https://doi.org/10.22034/jiscm.2023.367644.1446

چکیده
  صنعت گردشگری از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. یکی از عوامل بسیار مؤثر در توسعۀ گردشگری، تبلیغ و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی است، از این رو، شبکه‌های اجتماعی، در فرهنگ‌سازی، آموزش، اطلاع‌رسانی و ایجاد مشارکت اجتماعی در توسعۀ صنعت گردشگری، نقشی تعیین‌کننده دارند. از آن‌جا که ایران به عنوان کشوری در حال ...  بیشتر

نقش شبکه های اجتماعی در شکل‌گیری هویت فرهنگی جوانان

معصومه اسمعیلی؛ مجید رادفر؛ علی باصری

دوره 5، شماره 18 ، دی 1401، ، صفحه 62-29

https://doi.org/10.22034/jiscm.2023.353726.1412

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی رابطۀ شبکه‌های اجتماعی با هویت فرهنگی جوانان و خانواده‌های آنان است. سؤال اصلی پژوهش این است که شبکه‌های اجتماعی چه رابطه‌ای با هویت فرهنگی جوانان دارند و کدام‌یک از ابعاد هویت فرهنگی، از شبکه‌های اجتماعی اثر پذیرفته‌اند. در این پژوهش، از مبانی نظری مرتبط با هویت و رسانه استفاده شده و روش تحقیق نیز نظریۀ داده‌بنیاد ...  بیشتر

تبیین فرهنگ هواداری مجازی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام: دلایل و زمینه ها (مورد مطالعه: هواداران سلبریتی ها)

حسن اسدزاده شهیر؛ طاهر روشندل اربطانی؛ اسماعیل سعدی پور؛ اکبر نصراللهی

دوره 4، شماره 13 ، مهر 1400، ، صفحه 38-5

https://doi.org/10.22085/jiscm.2021.139027

چکیده
  گسـترش شـبکه ­های اجتماعـی مجـازی همچـون اینسـتاگرام در ایـران، بـه سـبب ایجـاد محیـط و فضـای رسـانه ای غیررســمی و افزایــش قــدرت کاربــران در به اشــتراک گذاری عکــس، ویدئــو، ایده هــا، عواطــف و احساســات، فرصـت بی­ نظیـری را بـرای رشـد فرهنـگ سـلبریتی و هـواداری از آنهـا ایجـاد کـرده اسـت. بنابرایـن، هـدف ایـن پژوهــش، ...  بیشتر

بررسی مقایسه‌ای علل گرایش به شبکه‌های اجتماعی یا ماهواره‌ای برای دریافت اخبار (مطالعه موردی: شهروندان اردبیل)

طاهر براتچیان؛ شهناز هاشمی؛ علی جعفری؛ محمد سلطانی فر

دوره 4، شماره 11 ، فروردین 1400، ، صفحه 128-103

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.282680.1209

چکیده
  هدف این پژوهش، مقایسۀ عوامل مؤثر بر گرایش شهروندان اردبیلی به دریافت اخبار از شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با شبکه‌های ماهواره‌ای است. روش تحقیق، پیمایشی بوده و پژوهشگر از تکنیک پرسشنامه استفاده کرده است. جامعۀ آماری، شهروندان اردبیلی بالای 18 سال هستند که از شبکه‏ های ماهواره‌ای یا شبکه‏ های اجتماعی استفاده می‌کنند. حجم نمونه، ...  بیشتر

تبیین تاثیر پذیری پیام‌های شبکۀ اجتماعی توییتر از محتوای تبلیغات بازرگانی

محمد مرتضی زاده؛ سید رحمت اله متولی امامی

دوره 3، ویژه نامه ، اسفند 1399، ، صفحه 114-93

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.256311.1166

چکیده
  با توجه به اثر تبلیغات بازرگانی بر میزان فروش محصولات شرکت‌های تجاری، تنظیم هدفمند و حرفه‌ای این تبلیغات به دغدغۀ کارشناسان تبلیغاتی شرکت‌ها تبدیل شده‌ است. شعارها، استعاره‌ها و قالب‌های ادبی- هنری مورداستفاده در تبلیغات، شکلی کاملاً حرفه‌ای به خود گرفته و میزان تاثیر گذاری آنها بر مخاطبان در محاورات و گفت‌و‌گوهای روزمره، ...  بیشتر

تأثیر بازاریابی فیس‌بوک بر جلب رضایت مشتریان محصولات ورزشی

پریا هدایت پور؛ جاسم منوچهری؛ بهزاد سهیلی

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1399، ، صفحه 177-157

https://doi.org/10.22034/jiscm.2020.240038.1124

چکیده
  امروزه رویکرد بازاریابی سنتی دیگر نمی‌تواند نیازهای عصر اینترنت را- به‌ویژه در حوزۀ ورزش- برآورده کند. از طرفی، سازمان‌ها و شرکت‌ها، کسب و کار خود را با فعالیت‌های بازاریابی پیش می‌برند و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از مهمترین ابزارهایی هستند که بازاریابان برای رسیدن به اهداف خود از آن‌ استفاده می‌کنند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ...  بیشتر

شکل گیری سبک زندگی نوین در الگوپذیری جوانان از شبکه های اجتماعی موبایل محور

ناهید سعادت سیرت؛ محمد مهدی فرقانی

دوره 3، شماره 8 ، شهریور 1399، ، صفحه 11-44

https://doi.org/10.22034/jiscm.2020.230266.1111

چکیده
  اقبـال کاربران به شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر می‌شـود و بـه نظـر می‌رسد دنیا به تسخیر این شبکه‌ها درآمده است. با توجه به استفاده گستردۀ جوانان از شبکه‌های اجتماعی موبایلی، این مقاله به مطالعۀ نحوۀ الگوپذیری جوانان از این شبکه‌ها و شکل‌گیری سبک زندگی نوین پرداخته است. روش این پژوهش، کیفی بوده و داده‌ها با تکنیک مصاحبۀ گروه‌های ...  بیشتر