1. آینده‌پژوهی عوامل مؤثر بر فعالیت سازمان صدا و سیما در اینترنت (در افق ۱۴۰۴)

محمد مهدی مولایی؛ حامد طالبیان؛ امید جهانشاهی

دوره 3، شماره 10 ، زمستان 1399، ، صفحه 40-11

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.263484.1180

چکیده
  فعالیت مؤثر سازمان صدا و سیما در اینترنت، مستلزم شناسایی عناصر آیندة مرتبط با فضای مجازی است. در این پژوهش، از روش «پویش محیط» بهره گرفته‌ایم تا در مسیر این شناخت قرار گیریم. هدف تحقیق، شناسایی عوامل کلیدی در محیط رقابت، نیروهای پیش‌ران در محیط خارجی، پیش‌مشخص‌ها و عناصر روندگونه و عدم قطعیت‌هاست. برای انجام پویش محیط، دو ...  بیشتر

2. تبیین چالش‌های سازمان صدا و سیما در فضای مجازی (تدوین راهبردهای مناسب برای معاونت فضای مجازی این سازمان)

حمیدرضا پاک دل؛ محمدرضا رسولی؛ اکبر نصراللهی کاسمانی؛ محمد شریف خانی

دوره 3، شماره 7 ، بهار 1399، ، صفحه 11-35

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.227649.1107

چکیده
  با شکل­ گیری فضای مجازی و متعاقب آن پیدایش شبکه­ های اجتماعی ، سازمان­ های رسانه ­ای و رسانه ­های سنتی با تهدیدات و فرصت ­های جدیدی روبرو شده­ اند. چالش­ های جدید رسانه­ های نوین متکی بر اینترنت برای رسانه­ های سنتی، موضوعی است که همواره محل بحث صاحبنظران بوده است. مسئله اصلی این پژوهش تبیین چالش­ های کنونی و آتی سازمان ...  بیشتر

3. ارائه الگوی مدیریت خبر رسانۀ ملی در فضای مجازی با رویکرد ارتباطات آیینی

سید مهدی شریفی؛ سمیه لبافی؛ بهاره رادمنش؛ رحمان میاح

دوره 2، شماره 4 ، تابستان 1398، ، صفحه 11-30

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2019.194635.1054

چکیده
  گسترش روزافزون فناوری‌های ارتباطی و شبکۀ جهانی اینترنت، عصری جدید در تاریخ اطلاع‌رسانی ارتباطات جمعی رقم زده است. این تغییرات فناورانه نه‌تنها زیرساخت‌های ارتباطی، بلکه سازمان‌های رسانه‌ای را نیز دچار تغییر و تحول کرده است. این تغییرات نیازمند الگوی مدیریتی نوینی در حوزۀ اطلاع‌رسانی است. دراین پژوهش، از رویکرد کیفی و روش تحلیل ...  بیشتر