1. تحلیل ساختارگرایانه از گونه انیمیشن موزیکال

محمدعلی صفورا

دوره 3، شماره 8 ، تابستان 1399، ، صفحه 101-118

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.114584

چکیده
  ژانر(گونه) فیلم، در مجموعه‌ای از قوانین و توافقات مشترک بین سه گروه مخاطب، فیلمساز و منتقد برای طبقه‌بندی انواع فیلم شکل می­گیرد. این قوانین هرکدام به نحوی در شکل‌گیری فیلم تاثیرگذارند. با مروری بر تاریخچه انیمیشن‌های ژانر موزیکال به­سادگی می‌توان دریافت، این نوع انیمیشن به دلیل پتانسیل‌های خاص خود مورد استقبال بینندگان واقع ...  بیشتر

2. ساختارشناسی روایت «لدوبه» برای نمایش رادیویی، بر مبنای تحلیل روایت

اکبر صمدی نیا؛ فردوس آقاگل زاده

دوره 2، شماره 4 ، تابستان 1398، ، صفحه 31-58

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2019.93558

چکیده
  روایت‌های کهن،‌ سال‌ها در میان مردم زندگی کرده‌اند و در طی قرن‌ها دوام آورده‌اند. این روایت‌ها، گاه به‌صورت شفاهی و گاه به‌صورت نوشتار، از نسلی به نسل دیگر منتقل‌شده‌اند؛ اما شفاهی‌بودن و شنیداری‌بودن از شاخص‌های همیشگی این روایت‌ها بوده است. روایت‌ها و داستان‌های امروزی که در رسانه‌ها تولید و پخش می‌شود، به‌جز اندکی، ...  بیشتر

3. تحلیل ساختارگرایانه از گونه انیمیشن موزیکال

محمدعلی صفورا

دوره 1، شماره 1 ، پاییز 1397، ، صفحه 87-106

چکیده
  ژانر(گونه) فیلم، مجموعه‌ای از قوانین و توافقات مشترک بین سه گروه مخاطب، فیلمساز و منتقد برای طبقه‌بندی انواع فیلم شکل گرفته است. این قوانین هرکدام به نحوی در شکل‌گیری فیلم تاثیرگذارند. با مروری بر تاریخچه انیمیشن‌های ژانر موزیکال به­سادگی می‌توان دریافت، این نوع انیمیشن به دلیل پتانسیل‌های خاص خود مورد استقبال بینندگان واقع ...  بیشتر