احمد لنگرودی؛ آزاده محمدی زلانی؛ جواد نوری
چکیده
امروزه با توجه به شرایط متغیر محیطی، پیچیدگیهای فناوری، کمبود منابع، تنوع خدمات، سرعت بالای تبادل اطلاعات و ارتباطات، شاخصهای جذابیت برای مخاطب بهمنظور تحقق اهداف کلان و...، حفظ جایگاه، ادامة حیات و توسعه در یک سازمان رسانهای، ضرورتی اجتنابناپذیر است. از اینرو، شناسایی چالشها و بهکارگیری سیاستهای راهبردی مؤثر بر تبلیغات ...
بیشتر
امروزه با توجه به شرایط متغیر محیطی، پیچیدگیهای فناوری، کمبود منابع، تنوع خدمات، سرعت بالای تبادل اطلاعات و ارتباطات، شاخصهای جذابیت برای مخاطب بهمنظور تحقق اهداف کلان و...، حفظ جایگاه، ادامة حیات و توسعه در یک سازمان رسانهای، ضرورتی اجتنابناپذیر است. از اینرو، شناسایی چالشها و بهکارگیری سیاستهای راهبردی مؤثر بر تبلیغات بازرگانی رسانة یک کشور میتواند نقش مهمی در ارتقای جایگاه رسانهای آن ایفا کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالشها و سیاستهای راهبردی تبلیغات بازرگانی در رسانة ملی انجام شده است. این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی است. برای شناسایی سیاستهای راهبردی تأثیرگذار بر تبلیغات رسانة ملی، از مطالعات کتابخانهای و اسنادی بهره گرفته شده است. یافتهها حاکی از آن است که سیاستهایی همچون: تشویق نوآوریباز، حداکثرسازی توان داخلی، حمایت از یادگیری فناورانه، نظام مالکیت فکری، حمایت از شرکتهای فناور نوپا و... در حوزة تبلیغات بازرگانی رسانة ملی میتوانند مؤثر واقع شوند. با توجه به نتایج بهدستآمده میشود گفت چالشهای زیادی بر سر راه سیاستگذاری حوزة تبلیغات بازرگانی رسانة ملی وجود دارد، چالشهایی همچون شکستنهادی، قوانین و سیاستها و عدم تمرکز بر مفهوم سواد رسانهای.