ایمان خدابنده بایگی؛ سید مهدی شریفی
چکیده
نیروی انسانی خلاق، سرمایهای حیاتی برای سازمانهای رسانهای است. اما علاوه بر نیروی انسانی خلاق، شرایط ظهور خلاقیت در سازمانها نیز اهمیت بسیاری دارد. این پژوهش درصدد است شرایط ظهور خلاقیت نیروی انسانی در یک سازمان رسانهای را بسنجد. برای رسیدن به این هدف، روش پیمایشی به کار گرفته شده است. بهمنظور سنجش جو سازمانی متناسب با بروز ...
بیشتر
نیروی انسانی خلاق، سرمایهای حیاتی برای سازمانهای رسانهای است. اما علاوه بر نیروی انسانی خلاق، شرایط ظهور خلاقیت در سازمانها نیز اهمیت بسیاری دارد. این پژوهش درصدد است شرایط ظهور خلاقیت نیروی انسانی در یک سازمان رسانهای را بسنجد. برای رسیدن به این هدف، روش پیمایشی به کار گرفته شده است. بهمنظور سنجش جو سازمانی متناسب با بروز خلاقیت در خبرگزاری صداو سیما، از پرسشنامۀ استاندارد «چشمانداز موقعیتی[1]» استفاده شده است. این پرسشنامه شامل 9 بُعد و 9 سؤال برای سنجش ابعاد جو سازمانی است. خبرگزاری صدا و سیما، بهعنوان جامعۀ آماری پژوهش انتخاب شده است. بنا بر نتایج به دستآمده، این خبرگزاری برای بهبود جو سازمانی خود، لازم است تمایل شغلی کارکنان خود را بالا ببرد، آزادی عمل آنها را افزایش دهد و شرایط کاری محافظهکارانه را از بین ببرد. [1] Situational Outlook Questionnaire