ارائه‌ی مدلی برای موفقیت تبلیغات با محوریت سلبریتی‌ها در تجارت اجتماعی.

مهتا عزیزی؛ قاسم زارعی؛ محمد باشکوه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 بهمن 1402

https://doi.org/10.22034/jiscm.2024.423025.1585

چکیده
  با توجه به توسعه روز افزون تجارت، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی ترین ابزارهای آن اهمیت بالایی پیدا کرده، طوری که در عصر فعلی و با همه‌گیر شدن وسعت شبکه‌های اجتماعی تصور دنیای کسب‌وکار بدون تبلیغات مدرن دشوار است، استفاده از شهرت سلبریتی‌ها در روند تبلیغات سلبریتی‌محور یکی از استراتژی‌های کاهش ریسک موفقیت تبلیغات است؛ از این‌رو، ...  بیشتر

تحلیل محتوای کیفی بازنمایی مفهوم فقر و امور خیریه در تبلیغات تلویزیونی صداوسیما (مطالعۀ موردی: تبلیغات کمیتۀ امداد امام خمینی(ره))

علی مومنی؛ مهری بهار

دوره 5، شماره 16 ، تیر 1401، ، صفحه 194-165

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.305551.1266

چکیده
  هدف این پژوهش، مطالعۀ تبلیغات تلویزیونی کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) ‌است. سؤال اصلی پژوهش نیز، چگونگی بازنمایی مفهوم فقر در تبلیغات و چگونگی استفاده از فنون تبلیغی برای مشارکت در فعالیت خیریه، در نمونه‌های مورد مطالعه ‌است. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدف‌مند و با راهبرد شدت، 4 نمونه از تبلیغات، برای مطالعه انتخاب شدند و با روش ...  بیشتر

طراحی مدل تبلیغات ویروسی رسانه‌ای با تأکید بر پلتفرم واقعیت افزوده در عصر کرونا

منیرالسادات میراحمدی؛ یزدان شیرمحمدی؛ سید مهدی جلالی

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 144-119

https://doi.org/10.22085/jiscm.2022.309026.1272

چکیده
  هدف این پژوهش، طراحی مدل تبلیغات ویروسی رسانه‌ای اپلیکیشن‌های تلفن همراه دارای پلتفرم واقعیت افزوده در عصر کرونا به شیوۀ پژوهشی کیفی و کمی است. جامعۀ آماری در بخش کیفی پژوهش را 30 نفر از خبرگان دانشگاهی در حوزۀ بازاریابی و تبلیغات رسانه‌ای تشکیل می‌دهند که به شیوۀ غیر تصادفی و روش گلوله برفی انتخاب شدند. در بخش کمی نیز جامعۀ آماری ...  بیشتر

تأثیر جاذبۀ نوستالژیک تبلیغات بر نگرش و رفتار خرید مصرف‌کننده (مورد مطالعه: تبلیغات شرکت مینو)

شیما عظیما؛ پژمان جعفری؛ علی مطیع نصرآبادی؛ نگار سماک نژاد

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 176-145

https://doi.org/10.22085/jiscm.2022.302273.1265

چکیده
  این پژوهش با هدف ارزیابی تأثیر تبلیغات حاوی جاذبۀ نوستالژیک شخصی و تاریخی در دو قالب تیزر و پوستر، بر نگرش و رفتار خرید مصرف‌کنندگان انجام شده است. فرضیات پژوهش از طریق توزیع و گردآوری پرسشنامه در یک کارآزمایی تجربی، با حضور 300 آزمودنی از متولدین دهۀ 60 که براساس یک طرح عاملی  3(جاذبۀ تبلیغاتی: تبلیغات با جاذبۀ نوستالژیک شخصی، تبلیغات ...  بیشتر

بازنمایی مفهوم زن در تبلیغات؛ رویکردی اجتماعی، معنا- نشانه‌شناختی

سعیده اویسی؛ آزیتا افراشی؛ یحیی مدرسی تهرانی

دوره 3، ویژه نامه ، اسفند 1399، ، صفحه 92-61

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.253677.1152

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، بازنمایی مفهوم زن در تبلیغات و تأثیر متغیر جنسیت در دریافت کلیشه‌ها و استعاره‌های مرتبط با مفهوم «زن» است. این پژوهش در چارچوب زبان‌شناسی اجتماعی و معنا- نشانه‌شناسی انجام شده و بر تحلیل کمی و کیفی داده‌ها مبتنی است. در روش پیمایشی، 275 پرسشنامه توسط زنان و مردان پاسخ داده شد و بررسی آزمون‌های آماری (تی تک ...  بیشتر