جایگاه روایتگری صوتی در نمایش رادیویی

ابوالفضل حسنیان؛ عباس قارونی؛ فرشاد آذرنیا

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1399، ، صفحه 207-183

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.236298.1122

چکیده
  روایتگری صوتی، بیان روایت با استفاده از نشانه‌های غیر زبانی اصوات بوده و عنصری است که به نمایش رادیویی، جان می‌بخشد. هدف این پژوهش، درک چیستی روایتگری صوتی و چگونگی کاربرد آن در نمایش رادیویی است. روایتگری صوتی، به‌دلیل نزدیکی بیشتر به فرمِ بیانگر، از جهتی، موجب ارتقای سطح هنری آثار نمایشی و از جهت دیگر، موجب جهانی‌تر شدن آن می‌شود. ...  بیشتر

الگوی مطلوب تولید و پخش آگهی‌های بازرگانی در شبکه‌های رادیویی مراکز استان‌ها (مطالعۀ موردی: صدای خلیج فارس)

علی نوری ممرآبادی؛ طیبه براتی؛ احمد میرزایی

دوره 2، شماره 5 ، آذر 1398، ، صفحه 137-172

https://doi.org/10.22034/jiscm.2019.199502.1063

چکیده
  «تبلیغات»، رایج‌ترین و پرکاربردترین شیوۀ معرفی محصولات و خدمات به بازار است. از طرفی، رادیو نیز از دیرباز جزء مهم‌ترین و دردسترس‌ترین ابزارهای رسانه‌ای برای تبلیغات بازرگانی به‌شمار می‌رفته است. در این پژوهش، بر آنیم تا با بررسی دقیق آگهی‌های بازرگانی درشبکه‌های رادیویی مراکز استانی، وضعیت مطلوب و موجود آن‌ها را با هم ...  بیشتر