ظرفیت‌‌سنجیِ موسیقی قومی کردی، به منظور ترویج فرهنگ کار و فعالیت در برنامه‌‌های رادیویی

زهراالسادات سیدزاده؛ حسن خجسته باقرزاده؛ هوشنگ جاوید

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 دی 1401

https://doi.org/10.22034/jiscm.2023.320717.1318

چکیده
  ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود شرایطِ کمی و کیفیِ کار، از جمله دغدغه‌های مردم و مسئولین کشور است. از جمله مباحثی که در برنامه‌سازی رادیو کم‌‌تر به آن توجه شده است، اهمیتِ موسیقیِ کار، در این‌باره است. پژوهشِ حاضر، در پیِ پاسخ بدین پرسش است که چگونه می‌توان با تکیه بر موسیقیِ کارِ کردی، از ظرفیتِ رسانه‌ای رادیو، در جهت ارتقای فرهنگِ ...  بیشتر

جایگاه روایتگری صوتی در نمایش رادیویی

ابوالفضل حسنیان؛ عباس قارونی؛ فرشاد آذرنیا

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1399، ، صفحه 207-183

https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.236298.1122

چکیده
  روایتگری صوتی، بیان روایت با استفاده از نشانه‌های غیر زبانی اصوات بوده و عنصری است که به نمایش رادیویی، جان می‌بخشد. هدف این پژوهش، درک چیستی روایتگری صوتی و چگونگی کاربرد آن در نمایش رادیویی است. روایتگری صوتی، به‌دلیل نزدیکی بیشتر به فرمِ بیانگر، از جهتی، موجب ارتقای سطح هنری آثار نمایشی و از جهت دیگر، موجب جهانی‌تر شدن آن می‌شود. ...  بیشتر

الگوی مطلوب تولید و پخش آگهی‌های بازرگانی در شبکه‌های رادیویی مراکز استان‌ها (مطالعۀ موردی: صدای خلیج فارس)

علی نوری ممرآبادی؛ طیبه براتی؛ احمد میرزایی

دوره 2، شماره 5 ، آذر 1398، ، صفحه 137-172

https://doi.org/10.22034/jiscm.2019.199502.1063

چکیده
  «تبلیغات»، رایج‌ترین و پرکاربردترین شیوۀ معرفی محصولات و خدمات به بازار است. از طرفی، رادیو نیز از دیرباز جزء مهم‌ترین و دردسترس‌ترین ابزارهای رسانه‌ای برای تبلیغات بازرگانی به‌شمار می‌رفته است. در این پژوهش، بر آنیم تا با بررسی دقیق آگهی‌های بازرگانی درشبکه‌های رادیویی مراکز استانی، وضعیت مطلوب و موجود آن‌ها را با هم ...  بیشتر