1. ظرفیت‌های بیانی گرافیک متحرک در پیام‌های بازرگانی شبکه های سیما

رضا سربخش؛ حسین میرزاپور؛ رئوف سربخش

دوره 3، ویژه نامه ، زمستان 1399، ، صفحه 60-33

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2021.253678.1151

چکیده
  گرافیک متحرک هنر توالی عناصر گرافیکی با بهره‌گیری از قوانین انیمیشن و امکانات سینمایی است. هزینه مناسب و سرعت  بالای گرافیک متحرک برای تولید، این قالب  را به یکی از مناسب‌ترین قالب‌های پیام بازرگانی در تلویزیون تبدیل کرده است. مخاطب نیز به علت جذابیت عناصر گرافیکی در مرحله دریافت اثر، به‌سرعت جذب این دسته از تبلیغات می‌شود ...  بیشتر

2. مسائل و مشکلات تولید برنامه‌های مشارکتی در رسانه ملی: بررسی آسیب‌ها و راهکارها

سیدمحمدصادق مرکبی؛ مرتضی سامانی

دوره 2، شماره 6 ، زمستان 1398، ، صفحه 87-106

http://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.209464.1080

چکیده
  چند سالی است که موضوع تولید برنامه‌های مشارکتی به یکی از مسائل قابل اعتنای سازمان صدا و سیما تبدیل شده است. کمبود بودجه و وابستگی برنامه‌سازی به سرمایه، یکی از زمینه‌های اهمیت یافتن این شیوه از برنامه‌سازی است. چالش‌های موجود در این عرصه، زمینه‌ساز انتخاب موضوع مقاله‌ای با عنوان آسیب‌شناسی برنامه‌سازی مشارکتی در سیمای جمهوری ...  بیشتر